Sweetie 2.0 wint Accenture Innovation Award
- Bureaus
- 2 nov 2015 @ 08:14
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesAwardPrivacyOnline
- 2 nov 2015 @ 08:14
- Redactie Bureaus
Terre des Hommes heeft opnieuw een prijs in de wacht gesleept met het digitale lokmeisje Sweetie, waarmee webcamseks met kinderen wordt aangepakt. Sweetie 2.0 is onderscheiden met een Accenture Innovation Award, die jaarlijks wordt uitgereikt aan bedrijven en organisaties die uitzonderlijke prestaties leveren op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Sweetie ging er met een award vandoor in de categorie veiligheid.
Directeur Albert Jaap van Santbrink van Terre des Hommes nam de prijs vrijdag in Utrecht in ontvangst: een zogeheten Blauwe Tulp en een cheque ter waarde van 20.000 euro. 'De prijs is andermaal een erkenning voor de innovatieve manier waarop Terre des Hommes kindermisbruik aan de kaak stelt en aanpakt. Met technologie en innovatie zijn we in staat om online kinderuitbuiting te stoppen. Dagelijks zijn 750.000 mannen via internet op zoek naar seks met kinderen. We zijn heel blij dat onze aanpak breed wordt gewaardeerd. De Accenture Innovation Award stimuleert ons om door te gaan op dit pad, zodat onze missie slaagt.'
Succesvolle chatbots van Terre des Hommes
Met Sweetie zette in 2013 Terre des Hommes webcamseks op de internationale kaart. In tien weken tijd wist Terre des Hommes 1000 individuen op te sporen die via internet op zoek zijn naar kinderen voor seks. Sweetie 2.0, dat nu in ontwikkeling is, gaat een stap verder. ‘Chatbots’ gaan in combinatie met digitale nep-kinderen (avatars) duizenden chatrooms op het internet monitoren om mannen die op zoek zijn naar seks met kinderen op te sporen, te identificeren, ontmoedigen, waarschuwen en af te schrikken. Daarbij werkt Terre des Hommes samen met politie, gespecialiseerde bedrijven en universiteiten. Albert Jaap van Santbrink: 'Met alleen arrestaties lossen we het probleem niet op, webcamseks moet ook preventief worden aangepakt.'
In totaal zijn er vrijdag negen Blauwe Tulpen uitgereikt. Binnen de categorie Safe & Secure Society stond Sweetie uiteindelijk tegenover vier andere finalisten die allemaal een oplossing bieden in het fysiek en digitaal beschermen van de samenleving. De Blauwe Tulp staat symbool voor innovatie omdat nog geen enkele bloembollenkweker er in geslaagd is een tulp in deze kleur te kweken.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- chatbots
- prijs
- misbruik
- cybercrime
- veiligheid
- webcamseks
- Terre des Hommes
- Accenture Innovation Award
- Sweetie 2.0
- award
- mensenrechten
- Sweetie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing