Victor Mulder start reclamebureau Brandmeister Amsterdam

Victor Mulder start reclamebureau Brandmeister Amsterdam
  • Bureaus
  • 12 nov 2015 @ 09:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameStrategieZakelijkCreatie

Nederland is een nieuw reclamebureau rijken: Brandmeister Amsterdam. Het is opgericht door creatief directeur Victor Mulder (ex-OER, ex-Leo Burnett, ex-EuroRSCG), die tot voor kort werkzaam was als freelancer. Zijn team bestaat uit een selecte groep freelancers in alle disciplines, wat moet leiden tot een flexibele en betaalbare manier van werken. 'Doet u het merk, doen wij het werk.'

'Het reclamebureau opnieuw uitgevonden', zo omschrijft Mulder zijn nieuwe avontuur. De voormalig creatief directeur van onder meer OER, Leo Burnett/Arc en EuroRSCG/WernerMesselinkBossMulder is 10 november gestart met reclamebureau Brandmeister Amsterdam. Tot dat moment freelancete Mulder in de bureauwereld, was hij interim creative director bij Twofish en Cooper&Cross en werkte op projectbasis direct met adverteerders. Hij biedt nu met Brandmeister zijn ervaring, en die van zijn aangesloten professionals volledig rechtstreeks aan adverteerders aan, waarbij er altijd een vast aanspreekpunt voor de opdrachtgever is.

Flexibel en betaalbaar

Brandmeister werkt vanuit een kantoor aan de Ruysdaelstraat 92 te Amsterdam. Samen met een selecte groep freelancers in alle disciplines stelt Mulder per project het juiste team samen. Daarmee brengt Brandmeister naar eigen zeggen 'senioriteit, betrokkenheid, kennis en ervaring' naar de markt, op een flexibele en uiterst betaalbare manier.

'We geloven dat creatief werk niet duur hoeft te zijn en vooral moet bijdragen aan het resultaat van de opdrachtgever', zegt Mulder. 'Brandmeister is een productie-gedreven reclamebureau dat allround, on- en offline geïntegreerd, creatief, snel, effectief en betaalbaar werkt. Brandmeister levert professioneel werk, maar dan zónder overhead. Geen klus of budget te klein: we laten het groots voelen. Geen deadline te krap, dan werken we gewoon wat harder door.'

'Zo min mogelijk pitchen'

Brandmeister gaat volgens Mulder 'zo min mogelijk pitchen', want 'daarmee blijven de tarieven lekker laag'. Het bureau biedt creatief werk: vormgeving, copy/art, DTP, concepten, fotografie, film, content-productie en actiemarketing, maar ook merkstrategie, projectmanagement, internal branding. Alles on- en offline geïntegreerd in één strak georganiseerd one-stop-shop bureau. Adverteerders kunnen er op elk gewenst moment en in elke denkbare fase van een project terecht. 

Mulder werkt inmiddels voor opdrachtgevers als AvroTros, Schipholtickets.nl en SupportersVereniging Ajax. 'Zij merkten de voordelen van deze werkwijze al eerder op en zijn enthousiast over dit initiatief.' 


Let it begin! Onze website www.brandmeister.amsterdam is vanaf vandaag in de lucht. Met dank aan Ralph Booms, Maaike...

Posted by Brandmeister Amsterdam on Tuesday, November 10, 2015

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken