Wieden+Kennedy maakt game-commercial Need For Speed

Wieden+Kennedy maakt game-commercial Need For Speed
  • Bureaus
  • 6 nov 2015 @ 15:16
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatieCampagnesCommercialsOnline gaming

Racer's Paradise, dat moet de nieuwe editie van EA-game Need For Speed zijn. Dat gevoel probeert reclamebureau Wieden+Kennedy Amsterdam op te wekken met een spectaculaire commercial van liefst anderhalve minuut, waarin we een achtervolging gadeslaan tussen politie en straatracers in het fictieve stadje Ventura Bay.

De trailer ‘Paradise’ is grotendeels samengesteld uit game-footage. Daar gingen veel nachtelijk gamen aan vooraf door het team van Ghost Games, Mediaworks en W+K Amsterdam. Het resultaat: een commercial met de hyperrealistische next-gen graphics uit Need For Speed, zodat het spel voor zichzelf spreekt.

Het 'racer’s paradise' wordt begeleid door een nieuw arrangement van Coolio's hit 'Gangsta’s Paradise', vertolkt door een orkest dat voor een surreële sfeer zorgt in het domein van illegale straatraces. De ‘Paradise’-spot bevat als voice-over een dialoog uit de sixties-film ‘The Wild Angels’ van Peter Fonda. De dialoog is voor sommigen wellicht ook bekend uit de muziek van de experimentele rockband Primal Scream

De film is inmiddels online te zien en zal ook via social media flink geactiveerd gaan worden.

David Smith, creative director van Wieden+Kennedy Amsterdam: 'Rousseau said, ‘Man is born free, but everywhere he lives in chains’. Our campaign says, forget the chains, let's get off the hook. It doesn't get more relevant than that.'

Credits

ELECTRONIC ARTS
Todd Sitrin Group SVP, Global Marketing
Dana Marineau VP, Global Creative Team
Dustin Shekell Senior Director, Global Creative Strategy
Mark Evans Director, Creative Strategy
Vincent Vuadens Senior Manager, Creative Strategy
Edd Newby-Robson Senior Director Marketing

WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM
Executive Creative Director Mark Bernath and Eric Quennoy
Creative Directors David Smith, Craig Williams, Alvaro Sotomayor
Art Director Ignasi Tudela Calafell
Copywriter Mohamed Diaa, Bern Hunter
Head of Broadcast Production Joe Togneri
Broadcast Producer Stijn Wikkerink
Interactive Producer Matt Ravenhall
Interactive Art Director Jeff Lam
Planner Nick Docherty
Group Account Director Kirk Johnsen
Account Director Nick Campion, Amber Martin
Senior Account Manager Jorge Fesser
Studio Artist Noa Redero
Project Manager Loes Poot
Business Affairs Michael Graves

Editing: Will Judge Editing
Audio: The Ambassadors
Sound Designer/Mixer Rens Pluijm
Music: Sizzer Amsterdam
Music Supervision Michiel Marsman, Sander van Maarschalkerweerd, Jake Buckley
Music Company Sizzer Amsterdam
Postproductie: The Ambassadors
Flame Ton Habraken & Jeroen van Berkel
3D Stephen Pepper & Jeremy Verf
Telecine Hans van der Steilen
Producer Darden Longenecker Bosbaan



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken