[Campagne] Beslist.nl heeft een goed voornemen: hardlopen!

[Campagne] Beslist.nl heeft een goed voornemen: hardlopen!
  • Bureaus
  • 28 dec 2015 @ 09:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsWebwinkelReclame

Beslist.nl is deze week gestart met een nieuwe tv-commercial waarin het kopen van hardloopschoenen centraal staat. De commercial is onderdeel van een branding-campagne met het thema ‘Beslissen met zekerheid’. Beslist.nl sluit de commercial af met een add-on waarin het online winkelcentrum de winnaars feliciteert van de eerste editie van de Beslist.nl Webshop Awards. De commercial wordt ook doorgevoerd op radio en online.

De nieuwe commercial is onderdeel van de branding-campagne ‘Beslissen met zekerheid’. Deze campagne startte in juli met een commercial over terrasverwarmers en kreeg in oktober een vervolg met een commercial over winterjassen. Met de campagne wil het online winkelcentrum zijn merkbekendheid verder vergroten en direct verkeer genereren, door sterke koppelingen te maken tussen online shoppen en het merk Beslist.nl.

Goede voornemens

In de derde flight van de campagne is een hoofdrol weggelegd voor de productcategorie hardloopschoenen. Hiermee haakt de webwinkel in op het toenemende aantal ‘runners’ in Nederland en op de grote vraag naar hardloopschoenen en sportartikelen in de eerste weken van het nieuwe jaar. De tv-commercial wordt doorgezet naar radio en dient als basis voor branding-activiteiten op online kanalen, waaronder social, display en video.

De tv-commercials hebben een eenvoudige verhaallijn die bestaat uit vier delen. Allereerst zien we dat consumenten behoefte hebben aan een seizoens-eigen product, in dit geval hardloopschoenen. Dan wordt via een instruerende sequentie getoond hoe dit product met groot gemak tegen de laagste prijs wordt gekocht via Beslist.nl. Vervolgens zien we de personages het nieuwe product gebruiken.

De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Open Now. De commercials zijn uitvoerig getest op effect aan de hand van neurocognitieve inzichten. Tijdens het productieproces van de commercials is de activiteit van het brein van kijkers gedetailleerd in kaart is gebracht en geanalyseerd.

Credits

Bureau: Open Now
Research: Neurensics, SAMR
Creatie: Léon van Hooijdonk, Hylke Kuyper
Account: Sandra Burger
Regisseur: Wannes Destoop
Productie: In Case of Fire
Muziek en geluid: Sound Circus
Online: StormMC, Storm Insights
Beslist.nl: Simon Kram 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken