Capitola bouwt VR-platform voor TU Eindhoven
- Bureaus
- 31 dec 2015 @ 10:40
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - InnovatieCreatieContent
- 31 dec 2015 @ 10:40
- Redactie Bureaus
2015 was het jaar van Virtual Reality. Veel bedrijven gingen er serieus mee aan de slag. Zo ook de Technische Universiteit. Capitola bouwde voor de TUE een zogenoemde ‘Virtual Visit’, Nederlands eerste high-tech Virtual Reality-contentplatform.
De TU Eindhoven trekt veel buitenlandse studenten en is hard op weg om de wereldwijde hub voor techniektalent te worden. Om deze doelstelling te realiseren is het virtuele platform ‘Virtual Visit’ gelanceerd. Hiermee gebruikt de universiteit één van de meest innovatieve mogelijkheden om toekomstige studenten te laten ervaren hoe het is om op de campus te studeren.
De ‘Virtual Visit’ is geïnspireerd door Google Streetview. Het biedt toekomstige internationale studenten de mogelijkheid om op desktop, tablet en mobiel een virtuele tour over de campus te ervaren. Zo kunnen ze over het terrein navigeren, deelnemen aan evenementen en medestudenten ontmoeten. Het platform bevat 80 virtuele hotspots met 360 graden video en fotografie. Een alomvattende visuele weergave van hetgeen de TU Eindhoven te bieden heeft.
Het Amsterdamse Capitola is verantwoordelijk geweest voor zowel de strategie, het concept, de uitvoering alsmede de daadwerkelijke ontwikkeling van het virtual reality content platform. Daarbij is bijna de hele campus in 360 graden video en fotografie opgenomen.
Cees Dingler, creatief directeur bij Capitola: 'Dichterbij de werkelijkheid kunnen we de toekomstige internationaal student niet brengen. We voegen constant nieuwe virtual reality content aan het platform toe.'
Capitola is een innovation driven agency. Het bedrijf is gespecialiseerd in digitale innovatie en integreert deze binnen strategieën en campagnes van haar klanten. Capitola heeft een zeer sterke band met de technologiesector in Silicon Valley en reist constant naar de States om op de hoogte te blijven van de laatste digitale innovaties. Het bedrijf bestaat uit 15 medewerkers en werkt voor merken als Tele2, Ford, Randstad en Novartis.
Het platform is te bekijken via Virtualvisit.tue.nl
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing