Nieuwe Heineken-commercial verklaart Noorderlicht
- Bureaus
- 3 dec 2015 @ 00:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMerkenActivatieMarketing
- 3 dec 2015 @ 00:01
- Redactie Bureaus
Buitenaard goed of niet, Heineken lanceerde woensdagavond zijn nieuwe commercial. In de film getiteld 'Nature's Wonder' komen twee wereldberoemde ‘natuurwonderen’ samen, aldus de bierbrouwer: 'Het natuurproduct Heineken en het natuurverschijnsel Noorderlicht.' En dat allemaal in outer space.
Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken Nederland: 'Ons bier is een wereldberoemd natuurproduct uit Nederland. De commercial laat zien hoe door het bier een ander natuurwonder ontstaat: het Noorderlicht. Op onze eigen manier laten we zien dat Nederlanders en Heineken, overal ter wereld én daarbuiten, de gangmakers zijn. Met een knipoog willen we de Nederlanders een trots gevoel geven.'
Het 'Noorderlicht’ is niet alleen op televisie te zien. Speciaal voor de lancering van de nieuwe tv-commercial heeft Heineken het #Noorderlicht naar Amsterdam gehaald. Vanavond kleurde de lucht groen in een groot gebied rondom de Heineken Experience.
Het verhaal van Nature’s Wonder
De commercial draait inderdaad om de Nederlandse gangmakers. In de film tovert de Nederlandse astronaut Joost een flesje Heineken tevoorschijn voor zijn jarige Russische collega Yuri. De astronauten gaan helemaal uit hun dak. Maar het gaat mis: het flesje verdwijnt in de ruimte en schuift voor de zon. Voila, aldus ontstaat het Noorderlicht. De commercial eindigt met een Finse gids die twee Nederlanders vol trots wijst op het Noorderlicht en vraagt wat ze in Nederland dan voor bijzonders hebben. De jongens kijken alleen maar even naar hun flesje Heineken. Woorden zijn niet nodig, ze begrijpen elkaar volledig.
Credits
Klant: Heineken Nederland
Bureau: TBWA\Neboko
Titel: Nature’s Wonder
Verantwoordelijk bij Heineken: Bram Westenbrink, Jacqueline van Faassen, Reinoud Ottervanger, Jules Macken
Regisseur: Bart Timmer
Productiemaatschappij: Czar
Postproductie: MPC
Muziek: Massive Music
Geluid: Wave
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- outer space
- commercial
- heelal
- bier
- Yuri
- ruimteschip
- campagne
- merk
- TBWA\Neboko
- marketing
- groen licht
- Heineken
- Joost
- reclame
- Noorderlicht
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing