Online Heroes lanceert digitale paskamer

Online Heroes lanceert digitale paskamer
  • Bureaus
  • 7 dec 2015 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenDigitaalInteractieConcepten

Online Heroes heeft op Fashion Talks de zogenoemde Digital Fitting Room onthuld. Robert Sangers van Online Heroes: 'Als mode en technologie elkaar kruisen, is the sky the limit. Met onze digitale paskamer zitten we op de eerste rij van een nieuwe revolutie in fashion-retail, waar we inzetten op merkervaring.'

De Digital Fitting Room van Online Heroes is op 3 december voorgesteld tijdens Fashion Talks. Dit tweejaarlijkse evenement van het Flanders Fashion Institute brengt professionals uit de modesector bij elkaar. De bezoekers die er met de digitale paskamer hebben kennisgemaakt, zijn enthousiast. De digitale paskamer is een pasklare oplossing voor fashion retail om winkels op een efficiënte manier te digitaliseren en de merkbeleving te verrijken. We zullen dit concept binnenkort al in de winkelstraat zien.

Met de digital fitting room integreert Online Heroes een multichannel strategie in de creatieve en snel evoluerende mode-industrie. Bart Cuylaerts van Online Heroes: “We maken duidelijk dat niet de technologie maar de merkbeleving en de klantervaring centraal dienen te staan. Bij binnenkomst in de digitale paskamer wordt de klant dan ook direct onbewust ondergedompeld in de merksfeer op basis van zijn gekozen artikelen, terwijl hij bewust wordt verrast met extra services."

De focus ligt daarbij in eerste instantie op het assisteren van de klant bij zijn aankoop en op het genereren van cross-selling op de plaats van verkoop. En dat is belangrijk want de paskamer is nu eenmaal de plaats ‘where the magic happens'. In dat kleine hokje beslist de klant om een jurkje of broek te kopen of juist niet.

De digital fitting room is tegelijk innovatief en klaar voor rollout. Dit baanbrekende concept creëert een symbiose tussen analoog en digitaal winkelen. Wanneer de klant de digitale paskamer binnenstapt, detecteren sensoren het RFID-label in elk kledingstuk dat hij wil passen. Op een touchscreen in het pashokje verschijnt meteen alle informatie over de kledingstukken. Via het scherm kan de klant bijvoorbeeld ook aan een winkelmedewerker laten weten of hij een maatje kleiner of groter nodig heeft.

De technische aspecten van de digital fitting room zijn bewust eenvoudig gehouden. Door het perfecte evenwicht tussen de hardware, de software en de kledingstukken ervaart de klant een natuurlijke beleving. De 'digital fitting room' is ontstaan uit een samenwerking tussen Online Heroes en Innovation Boulevard.

Ook de toekomst ziet er veelbelovend uit. Online Heroes werkt in combinatie met de digital fitting room nu al aan bijkomende omnichannel kanalen voor de fashion retailer. Enkele voorbeelden? Het verdwijnen van in-store stock. Of een app die de kledingstukken van een klant herkent wanneer hij de winkel binnenkomt en hem helpt met het maken van de juiste keuzes. Of last but not least: succesvolle omnichannel acties met vouchers en getrouwheidsprogramma's.

Robert Sangers: 'We vertalen e-commerce in een digitale merkbeleving, die de klant op één lijn zet met de waarden en de emoties van het merk.'

www.onlineheroes.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken