Peugeot en DPDK lanceren interactieve game Chase The Line

Peugeot en DPDK lanceren interactieve game Chase The Line
  • Bureaus
  • 18 dec 2015 @ 00:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesOnline gamingOnlineMerken

Peugeot en DPDK lanceren deze week de interactieve racefilm ‘Chase the Line’. DPDK heeft hiermee wereldwijd de eerste online race-game gemaakt waarin alleen echte videobeelden worden gebruikt. Gebruikers worden uitgedaagd om met de nieuwe Peugeot 308 GTi de perfecte lijn te rijden op het ‘Circuit de Charade’ in Frankrijk.

Ter promotie van de Peugeot 308 GTi is creatief digitaal bureau DPDK gevraagd om, als verlengde van de Internationale tv-commercial, een interactieve ervaring te creëren. De film zorgt voor een spectaculaire race ervaring doordat er binnen de beelden van links naar rechts gestuurd kan worden om de perfecte lijn te rijden.

Uitgedaagd voor Chase The Line

Gebruikers worden vanuit de tv-commercial meegenomen in een introductiefilm om daarna zelf achter het stuur van de nieuwe Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport plaats te nemen. Vanuit hier gaat men de uitdaging aan om een zo perfect mogelijke lijn op het circuit te rijden. Dit kan op een smartphone of via desktop. Ook kunnen gebruikers hun smartphone gebruiken als joystick om hiermee de desktop versie te besturen.

Michael Vromans, Creative Director van DPDK: 'Uniek aan deze productie is dat we erin geslaagd zijn om echte beelden van 25 verschillende GoPro’s te combineren tot een interactieve full-screen film. Om dit te kunnen realiseren hebben wij zelf laser gesneden onderdelen ontwikkeld om alle camera’s op een 7 meter brede installatie te bevestigen.'

Inspelen op nieuwe technologie

Door de combinatie van WebGL en VR-technologie heeft DPDK een totaalbeleving weten te creëren waarbij gebruikers eerst zelf achter het stuur van de Peugeot 308 GTi plaatsnemen en vervolgens bij een coureur in kunnen stappen om in 360° de perfecte lijn te leren rijden over het circuit .

Maarten Kooijman, Marketing Manager Peugeot: 'Wij blijven continu inspelen op de nieuwste technologieën om mensen op een pakkende manier met ons merk en onze producten in contact te brengen. In samenwerking met DPDK weten we daarom elke keer weer originele projecten en succesvolle campagnes te realiseren.'

Deze racefilm is inmiddels de zesde campagne die DPDK voor Peugeot heeft ontwikkeld. Naast de RCZ R Proefrace, Peugeot 208 GTi game, de film-meets-game ervaring voor de 208 (Catch The Dragon) een Virtual Reality ervaring -waarin de Oculus Rift is gecombineerd met Leap Motion technologie en een interactieve sound experience voor de 108, kan DPDK nu ook deze interactieve racefilm aan haar portfolio toevoegen. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken