TamTam bouwt beheer-app voor Yello Strom
- Bureaus
- 3 dec 2015 @ 09:05
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - AppsDigital designCampagnesInnovatie
- 3 dec 2015 @ 09:05
- Redactie Bureaus
Digitaal bureau TamTam heeft een speciale beheer-app ontwikkeld voor Yello Strom. Dit energiebedrijf is met circa 1 miljoen aansluitingen één van de bekendste marktpartijen van Duitsland. Met de nieuwe app worden gebruikers in staat gesteld om energiezaken op een simpele manier te regelen en beheren.
De afgelopen maanden was het team van TamTam regelmatig te vinden in Keulen om in een geïntegreerd team samen met Yello Strom te werken aan deze slimme nieuwe app. De applicatie geeft inzicht in verbruik en kosten waardoor gebruikers niet langer voor verrassingen komen te staan. Op basis van de voorschotcheck krijgt de gebruiker advies over zijn of haar verbruik. Loopt dit uit de pas dan wordt de gebruiker aangespoord om het voorschotbedrag te verhogen of verlagen.
Hilde van der Pijl (Yello): 'Wij willen het verschil maken op service door te excelleren qua digitale experience. Deze app geeft ons de mogelijkheid om op een nieuwe manier met onze klanten te communiceren. Door het openstellen van de app kunnen we zelfs gebruikers in heel Duitsland helpen hun energieverbruik onder controle te houden.'
Frank Schmid van TamTam: 'Onze ervaring met Oxxio, een voorloper in het digitaliseren van de energiesector, heeft enorm geholpen om dit project over de grens uit te rollen. We willen het leven van gebruikers zo gemakkelijk mogelijk maken. Daarom is alles binnen het design van deze app gericht op de laagdrempeligheid. Geen ingewikkelde grafieken maar snel en simpel inzicht.'
Bijzonder aspect van de door TamTam begeleide digitale campagne is dat de app in de tweede release zal worden opengesteld voor alle Duitse consumenten, ongeacht hun energieleverancier.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing