[Campagne] Booking.com belooft ons 'Best 2016 Ever'
- Bureaus
- 6 jan 2016 @ 11:59
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsActivatieInteractie
- 6 jan 2016 @ 11:59
- Redactie Bureaus
Het Nederlandse bedrijf Booking.com heeft een campagne gelanceerd die mensen wil aanmoedigen om hun nieuwjaarse beloftes om te zetten in boekingen. Oftewel: 'Turn resolutions into reservations.' De bijbehorende campagne, getiteld 'Best 2016 Ever', komt uit de koker van Wieden+Kennedy Amsterdam.
Goede voornemens zijn saai en gedoemd te mislukken. Daarom moedigt Booking.com dit jaar iedereen aan 'to make reservations, not resolutions'. ,Daar is zelfs een tool voor ontwikkeld: de Resolution Translator, een mobile-first interactieve dienst die suffe voornemens vertaalt naar reisdoelen. Afvallen kun je toch immers ook in Costa Rica?
De campagne van Wieden+Kennedy Amsterdam omvat onder meer een commercial die de onbegrensde reismogelijkheden verbeeldt. Uiteraard is de campagne ook doorvertaald naar online en social. Alle kanalen verwijzen naar de actiesite Best2016ever.com waar ze zich kunnen laten inspireren tot werkelijk aansprekende voornemens.
'Knowing that the New Year is always a time where people set resolutions of all types—with many inherently linked to travel – we wanted to create something to help people uncover the coolest places to visit and help them make their resolutions a success', zegt Pepijn Rijvers, Chief Marketing Officer van Booking.com. 'We want to go beyond the ordinary and our Resolution Translator is just one way in which we are leveraging the power of technology to help people experience the world.'
Credits
Bureau: Wieden+Kennedy Amsterdam
Opdrachtgever: Booking.com
Verantwoordelijk bij klant: Pepijn Rijvers (CMO), Manuel Douchez, Andrew Smith, Ash Choudhury, Diana Marcela Agudelo Hernandez, Luis Ortiz, Robert Schreuders, Anoeska Van Leeuwen, Kelly Lee, Marie Lootvoet, Julian Poole
Executive Creative Director: Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Director: Genevieve Hoey & Sean Condon
Art Director: Jeffrey Lam
Copywriter: David Neevel
Filmproductie: Brenninkmeijer & Isaacs
Audio: Wave Amsterdam
Music: Amp.Amsterdam
Postproductie: Glassworks Amsterdam
Interactive production: Stinkdigital
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- vakantie
- campagne
- reservation
- commercial
- Wieden+Kennedy
- boeking
- Best 2016 Ever
- genieten
- Booking.com
- resolution
- 2016
- W+K
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing