Brabants bureau Canday opent vestiging in Amsterdam

Brabants bureau Canday opent vestiging in Amsterdam
  • Bureaus
  • 21 jan 2016 @ 10:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieStrategieZakelijk

Reclamebureau Canday heeft in januari een vestiging in Amsterdam geopend, in het pand waarin ook Endemol Shine Nederland is gevestigd. Vanuit deze nieuwe vestiging richt het bureau zich vooral op het ontwikkelen van vernieuwende campagnes en business-concepten. Canday Amsterdam zal behalve met de eigen creatieve teams ook gaan samenwerken met zelfstandige strategische en specialistische partners, zoals het in hetzelfde pand gevestigde Endemol Beyond.

'Onze zichtbaarheid in de Randstad is nu vergroot', zegt 'Hans Vermeulen, financial director van Canday. 'Het gebeurde wel eens, dat we de shortlist niet haalden omdat we niet in de Randstad gevestigd waren. Dat is nu opgelost. Het is een belangrijke verbetering van onze dienstverlening.' John Lommers vult hem aan: 'Canday Amsterdam is een volwaardige Canday vestiging. Dus inclusief volledige projectteams en alle faciliteiten die je als moderne creatief nodig hebt, om geïnspireerd en gefocust te kunnen werken.’

John Lommers, CEO en oprichter van Canday: 'Gevestigd zijn in hetzelfde pand waar ook bekende TV-programma's worden gemaakt, zal zeker ook een positief effect hebben op de video content die we voor onze klanten maken. Transmediale storytelling via met name video content neemt binnen campagnes een steeds belangrijkere plaats in. Dan is het erg prettig om elke dag temidden van specialisten met zoveel decennia aan TV-ervaring te werken én dat je bovendien vrij makkelijk letterlijk kunt aankloppen bij een video contentspecialist als Endemol Beyond, die medeverantwoordelijk zijn voor onder andere KONING FIFA en World of Cinemates.'

Veranderde teamsamenstelling

De opening van Canday Amsterdam past in het groeiscenario van Canday én sluit aan bij hoe adverteerders vandaag de dag graag willen werken, zegt John Lommers. 'De teamsamenstelling is de afgelopen jaren zowel aan bureau- als klantzijde veranderd. Mede door het toegenomen belang van social, metrics en native campagnes hebben onze opdrachtgevers meer specialisten in hun marketingteam opgenomen. Regelmatig zitten we met vier tot acht mensen in brainstorms of meetings. Dan kun je niet verwachten dat ze bijvoorbeeld vanuit Alkmaar naar het zuiden komen rijden. Ook daarom is onze nieuwe Amsterdamse vestiging een goede stap.’

Naast de opening van deze nieuwe vestiging is er nóg een opvallende verandering die Canday heeft doorgevoerd. Projecten worden sinds kort namelijk toegewezen aan Vision, Concepts of Projects. Dit zijn nadrukkelijk niet drie verschillende bureaus; het is een drie-eenheid die betrekking heeft op verschillende soorten projecten. Vision richt zich op beleidsmatige trajecten en visie-ontwikkeling. Concepts ontwikkelt merk- en campagneconcepten. Projects houdt zich bezig met de praktische uitvoering en doorvertaling naar alle denkbare touchpoints.

Canday-promotie op Ziggo Dome

Zonder je nek uit te steken, kom je tegenwoordig niet meer boven het maaiveld uit, aldus Canday's Martijn Rijken. 'Toen we nadachten over een opmerkelijke manier om Canday in Amsterdam te introduceren, kwamen we uit bij de Ziggo Dome. Je eerste gedachte is dan: kan niet. Toch lukte het ons om Canday via hun LED-board gevels opvallend in beeld te brengen. Toch nét even beter dan een rondje abri's of bannertjes', aldus Rijken. Natascha van den Ende (Canday's Client Services Director & Partner) vult aan: 'Het zegt iets over Canday én over het type klanten dat bij ons past. We willen je graag challengen, op een positieve manier aan het twijfelen brengen.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken