Fawlty Towers maakt comeback in commercial Specsavers

Fawlty Towers maakt comeback in commercial Specsavers
  • Bureaus
  • 5 jan 2016 @ 11:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMarketingTelevisie

John Cleese is back! Hij maakt eenmalig zijn comeback als tv-personage Basil Fawlty in een internationale commercial van Specsavers. Daarmee keert de seventies-hitserie Fawlty Towers na 36 jaar terug op de Nederlandse televisie.

In de nieuwe commercial van de internationale retailketen krijgt de hoteleigenaar het aan de stok met de automatische voice-control van zijn auto. Want zoals we van Basil Fawlty gewend zijn loopt niets zoals het zou moeten gaan. Met als pay-off de welbekende suggestie om toch maar eens naar Specsavers te gaan.

De Britse serie Fawlty Towers genoot in de jaren 1975 tot en met 1979 een enorme populariteit in binnen- en buitenland. In de show speelde Cleese een hoteleigenaar die niet alleen zijn personeel maar ook zijn gasten doorlopend beledigde. De nieuwe commercial van Specsavers is gebaseerd op een scène uit de beginjaren van de serie en zal dan ook een feest van herkenning zijn voor de kijker. Speciaal voor Specsavers adapteerde Cleese het script naar nu, waardoor de scene naadloos aansluit bij de humoristische insteek van Specsavers-campagnes.

De nieuwe commercial met John Cleese in de rol van Basil Fawlty is vanaf 4 januari te zien op de Nederlandse tv-zenders.

Credits

Opdrachtgever: Specsavers, Richard Holmes (Marketing Director )

Bureaus: Specsavers Creative

Creative Director: Graham Daldry

Creative Team: Graham Daldry, Simon Bougourd, Neil Brush, John Cleese

Agency Producer:  Sam Lock

Mediabureau: Manning Gottlieb OMD

Productiebedrijf: Blink

Director: Tim Bullock

Producer: Ewen Brown

Postproductie: MPC

Editor: Mark Burnett at Whitehouse Post

Audio: Simon Capes at Soho Square Studios



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken