Fawlty Towers maakt comeback in commercial Specsavers
- Bureaus
- 5 jan 2016 @ 11:06
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMarketingTelevisie
- 5 jan 2016 @ 11:06
- Redactie Bureaus
John Cleese is back! Hij maakt eenmalig zijn comeback als tv-personage Basil Fawlty in een internationale commercial van Specsavers. Daarmee keert de seventies-hitserie Fawlty Towers na 36 jaar terug op de Nederlandse televisie.
In de nieuwe commercial van de internationale retailketen krijgt de hoteleigenaar het aan de stok met de automatische voice-control van zijn auto. Want zoals we van Basil Fawlty gewend zijn loopt niets zoals het zou moeten gaan. Met als pay-off de welbekende suggestie om toch maar eens naar Specsavers te gaan.
De Britse serie Fawlty Towers genoot in de jaren 1975 tot en met 1979 een enorme populariteit in binnen- en buitenland. In de show speelde Cleese een hoteleigenaar die niet alleen zijn personeel maar ook zijn gasten doorlopend beledigde. De nieuwe commercial van Specsavers is gebaseerd op een scène uit de beginjaren van de serie en zal dan ook een feest van herkenning zijn voor de kijker. Speciaal voor Specsavers adapteerde Cleese het script naar nu, waardoor de scene naadloos aansluit bij de humoristische insteek van Specsavers-campagnes.
De nieuwe commercial met John Cleese in de rol van Basil Fawlty is vanaf 4 januari te zien op de Nederlandse tv-zenders.
Credits
Opdrachtgever: Specsavers, Richard Holmes (Marketing Director )
Bureaus: Specsavers Creative
Creative Director: Graham Daldry
Creative Team: Graham Daldry, Simon Bougourd, Neil Brush, John Cleese
Agency Producer: Sam Lock
Mediabureau: Manning Gottlieb OMD
Productiebedrijf: Blink
Director: Tim Bullock
Producer: Ewen Brown
Postproductie: MPC
Editor: Mark Burnett at Whitehouse Post
Audio: Simon Capes at Soho Square Studios
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing