Fitzroy en mede-oprichter Knab starten Brave The Sea

Fitzroy en mede-oprichter Knab starten Brave The Sea
  • Bureaus
  • 14 jan 2016 @ 10:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieNieuwkomersStrategieZakelijk

Reclamebureau Fitzroy is samen met new business architect Rachelle van der Linden (mede-oprichter van Knab) een nieuw initiatief gestart: Brave The Sea. Onder de noemer “instant innovation” bouwt Brave The Sea binnen één maand 'nieuwe formules en business modellen voor bedrijven die behoefte hebben aan vernieuwing'.

'Captains of industry hebben steeds meer behoefte aan speedboten, oftewel nieuwe bedrijfsconcepten die je relatief snel kunt implementeren en die een antwoord zijn op de veranderende spelregels in de markt', zegt Rachelle van der Linden. 'Brave The Sea speelt hierop in met Instant Innovation: drie impactvolle creatieve business-ideeën volgens de spelregels van nieuwe merken, binnen één maand, voor één vast bedrag. De meest inspirerende maand van jaar dus.'

Geen multiklapper 

Jur Baart vult aan: 'Brave The Sea bouwt nieuwe speedboten die optimaal gebruik maken van de assets binnen een bedrijf. Want als je snel iets wil opzetten, dan moet je realistisch zijn. De drie business-ideeën maken we direct visueel en tastbaar. Indien nodig met een nieuwe naam. Zo krijg je niet een multiklapper in je handen geduwd waarbij je denkt: "Ik mis de laatste pagina." We werken met vaste modellen, waardoor je met doordachte keuzes een heldere koers kunt varen.'

Marnix Tiggeloven: 'We merken dat er in de markt behoefte is om de zee te trotseren. We zijn de afgelopen drie maanden onder de radar bezig geweest en hebben al vernieuwende concepten opgeleverd binnen de categorie FMCG en Non-Profit. Zeker in food zien we dat de bedrijven inzien dat ze nieuwe koersen moeten uitzetten. Wij kunnen ze daarbij inspiratie en oplossingen bieden.'

Wie zijn de oprichters van Brave The Sea?

Rachelle van der Linden is bedenker van innovaties en specialist in het neerzetten van nieuwe, succesvolle formules voor bedrijven. Kent de structuren en denkpatronen van grote corporates, maar weet terug te gaan naar de kern van waaruit je nieuwe klantgedreven bedrijven ontwikkelt. Zo is zij mede-oprichter van Knab en stond ze aan de wieg van Energie Direct (Essent), Foodreporter en Vers247.nl, het nieuwe foodplatform van Deli XL. Doorbreken van bestaande business-structuren en echt werken vanuit klantbehoefte en de spelregels van de connected enonomy is haar grootste drijfveer.

Fitzroy opereert volgens het devies 'We make our clients most adaptable to change.' Het strategisch creatieve bureau werkt daarom vooral voor challengers zoals Doritos (Pepsico), Knab (Aegon) en Kornuit (Grolsch). Het bureau is meerdere malen bekroond en heeft in totaal 25 medewerkers in dienst.  

www.bravethesea.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken