Peter Paul Blommers vertrekt onverwacht bij Cheel Benelux
- Bureaus
- 18 jan 2016 @ 17:15
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StrategiePersonaliaReclameZakelijk
- 18 jan 2016 @ 17:15
- Jeroen Mirck
Peter Paul Blommers vertrekt als CEO bij Cheel Benelux. Het reclamebureau en de lokale topman gaan 'in goed overleg' uit elkaar. Reden voor het vertrek van Blommers is een internationaal ingezette bureauherstructurering en bezinning op de focus-activiteiten van het bureau.
De functie van Peter Paul Blommers wordt niet opnieuw ingevuld, maar zijn activiteiten zullen worden voortgezet door het huidige managementteam. Dit bestaat uit Alban Ahmetaj, Woosung Kim, Mariska Kloezen en Richard Roest.
Onder het leiderschap van Blommers werd het klantenportfolio in de afgelopen jaren uitgebreid met opdrachtgevers als KPN, Maag Lever Darm Stichting, Urgenda en Orange Babies. Het bureau verdubbelde in omvang en groeide naar 40 werknemers. Blommers laat weten: 'Er staat een mooi bureau waar ik trots op ben. De nieuwe koers van Cheil Internationaal past niet bij mijn ambitie in de verdere ontwikkeling van het bureau. Ik heb een ongelofelijk inspirerende tijd gehad bij Cheil waar ik na de Westerse nu ook de Aziatische ondernemingscultuur heb leren kennen en dat zie ik als een groot pre nu Azië booming is. Ik oriënteer me nu op een interessante nieuwe klus en daarvoor liggen alle opties nog open.'
Blommers was eerder 3,5 jaar managing director bij TBWA/Direct Company en 9,5 jaar CEO van Ogilvy&Mather voordat hij overstapte naar Cheel.
Cheel maakt werk dat mensen en merken in beweging zet. Het bureau, onderdeel van het Zuid-Koreaanse reclameconcern Cheil International, opereert naar eigen zeggen continu op het snijpunt van technologie en creativiteit. Juist daar ontstaan verrassende en vernieuwende inzichten en ideeën die het verschil maken in omzet, merkbeleving en impact.
Blommers gaf afgelopen najaar een interview met MarketingTribune. Daarin zei hij onder meer over de Aziatische cultuur: ‘Ik was pas de tweede westerling die als CEO binnenkwam bij Cheil. Dat was ook voor hun spannend, maar Koreanen begrijpen dat sterke lokale bureaus het resultaat zijn van sterk lokaal leiderschap. Ze geven je heel veel vrijheid op het moment dat je je doelstellingen haalt of zelfs overschrijdt. Doe je dat niet, dan grijpen ze ook wel direct in. Achter alles zit urgentie, gezonde haast. Er heerst een cultuur dat er geen tijd te verliezen is. Dat is een belangrijk wapen wat mij betreft in onze wat smoothy Europese cultuur.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Mariska Kloezen
- Woosung Kim
- Cheel
- Richard Roest
- reclamebureau
- CEO
- Peter Paul Blommers
- Amsterdam
- vertrek
- Zuid-Korea
- Cheil
- Alban Ahmetaj
- bureau
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing