Viraal succes voor parodie Unox-reclame met Geert Wilders

Viraal succes voor parodie Unox-reclame met Geert Wilders
  • Bureaus
  • 21 jan 2016 @ 10:07
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsPolitiekCreatieVirale marketing

Een video waarin Geert Wilders na een drukke dag thuis komt, zijn masker afzet en een Marokkaan blijkt te zijn, is een hit op internet. De parodie op een Unox-commercial is gemaakt door de Rotterdamse filmmaker Vincent Hollander.

Hollander parodieerde het aloude Unox-thema waarbij bekende Nederlanders thuis eindelijk zichzelf kunnen zijn. Zo ontdeed jaren geleden alweer pianospeler Jan Vayne zich in een commercial van zijn enorme haardos en bleek Humberto Tan te beschikken over afro-kapsel.

'De originele slogan van Unox is eerlijk is heerlijk. Daar wilden we graag mee aan de slag. Om succes te hebben op internet moet je wel iets goeds verzinnen. Het mag ook best controversieel zijn. Wilders die eigenlijk een Marokkaan is en halal Unox-rookworst eet, voldoet daar wel aan', aldus Hollander tegen RTV Rijnmond.

Dat de video reacties uit zou lokken had de maker wel verwacht. 'Eigenlijk zijn de reacties positief. Marokkanen vinden het grappig en Wilders zelf ook. Na zijn tweet hebben we we high-fivend door het kantoor gelopen.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken