3Sixtyfive richt zich totaal op influencer marketing

3Sixtyfive richt zich totaal op influencer marketing
  • Bureaus
  • 9 feb 2016 @ 10:30
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaVloggenCreatie

Creatief digitaal bureau 3Sixtyfive gaat zich helemaal richten op influencer marketing. Het bureau werkte bij de start in 2010 al met influencer marketing, maar heeft inmiddels ervaring opgedaan met uiteenlopende branches als fashion, travel, retail, food en finance. 'Influencers creëren aanwezigheid voor merken op nieuwe platformen.'

In een tijdperk waarin advertenties ongeloofwaardig behang en adblockers normaal zijn geworden, grijpen merken steeds vaker naar alternatieven om hun doelgroep te bereiken. Al jarenlang staan influencers volgens de Edelman Trust Barometer bovenaan de ranglijsten als het gaat om wie het publiek als meest 'credible' ziet en vertrouwt.

3Sixtyfive ziet deze trend alleen maar toenemen. Mede-oprichter John Meulemans: 'Influencers hebben altijd een grote rol gespeeld in ons werk, maar we zien nu dat onze opgebouwde expertise en ervaring op dit gebied echt zijn vruchten begint af te werpen.' 

Influencers zijn meer dan advertentiemedium

Alhoewel veel influencers professioneel content produceren, mag de vergoeding nooit de primaire drijfveer zijn voor een samenwerking met een merk. De aanpak van 3Sixtyfive richt zich dan ook op de intrinsieke match tussen merk en influencer. Als er geen match is, is het beter om te kiezen voor een influencer die wel goed past bij het merk. Platte product-placements en advertorials komen nu al vaak commercieel en niet authentiek over op de doelgroep die je wilt bereiken. Het is in ieders belang een goede match te maken, waarbij de creativiteit van een influencer veel verder gaat dan alleen marketing.

'Nieuwe platforms en formats omarmen'

Sinds 2010 heeft 3Sixtyfive influencers voor twaalf verschillende branches in kaart gebracht. Zo werkte het bureau reeds met influencers voor de meest uiteenlopende merken. Alle influencers die in de loop der jaren zijn geïdentificeerd, werden ondergebracht in een zelf ontwikkeld dashboard. Vanuit dit dashboard is het een eenvoudige stap naar het matchen van de juiste influencers en het uitvoeren van een passende influencer marketingstrategie.

Naast influencers heeft 3Sixtyfive altijd nieuwe platformen en formats omarmd. Bij het werken met influencers is het extreem belangrijk om nieuwe ontwikkelingen te zien voor wat ze zijn. Juist doordat merken langzaam nieuwe ontwikkelingen oppikken, kunnen influencers een aanwezigheid creëren op nieuwe platformen als Snapchat, Instagram of Periscope. Nieuwe snelgroeiende platformen hebben vaak nog geen advertentiemogelijkheden, wat dus pleit voor een influencer-aanpak.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken