Anneke Schogt nieuwe managing director van IMA

Anneke Schogt nieuwe managing director van IMA
  • Bureaus
  • 18 feb 2016 @ 10:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingMerkenInteractieStrategie

Influencer Marketing Agency (IMA) versterkt zijn directie met de benoeming van Anneke Schogt als managing director. Aanleiding is de snelle groei en het vele werk voor internationale merken als Diesel, L’Oreal, Farfetch, TUI, Tommy Hilfiger, Starbucks en Rituals. Bovendien heeft IMA net een nieuwe grote klant binnengehaald: lifestyle-merk Teva.

Schogt brengt meer dan vijftien jaar ervaring in de creatieve, reclame en technologische industrie met zich mee. Bij Microsoft, waar ze verschillende rollen heeft gehad waaronder Country Manager voor Microsoft Advertising, heeft ze zich voornamelijk gericht op publishing, marketing en digital advertising. Ook is ze Managing Partner geweest bij Indie Amsterdam waar ze voor internationale merken als Nike, Domino’s Pizza en Ben&Jerry’s heeft gewerkt.

Anneke Schogt, managing director bij IMA: 'De effectieve en authentieke manier waarop IMA millenials weet te bereiken is ontzettend indrukwekkend. Makkelijk gezegd, we zijn koplopers als het gaat om deze nieuwe manier van communiceren en ik ben vastberaden om de perceptie van Influencer Marketing wereldwijd te versterken.'

Met de komst van Schogt zal CEO Joost Nauta zich gaan focussen op innovatie en technologie binnen IMA. Als pionier op het gebied van Influencers heeft IMA een indrukwekkende hoeveelheid aan data over campagnes en Influencers. Deze inzichten gaan ze gebruiken om de impact van hun werk voor klanten te vergroten. Daarnaast zullen ze hiermee ook de algemene kennis omtrent Influencer marketing verbreden en de plek in de totale marketingmix versterken.

Nieuwe klant: Teva

Vandaag maakt Influencer Marketing Agency (IMA) ook hun nieuwe partnership met Teva bekend. Ze zullen in twaalf landen een influencer-marketingstrategie uitrollen waarin de focus ligt op Frankrijk, Duitsland, Spanje, de Benelux, Scandinavië en Zuid-Afrika. IMA heeft voor het komende jaar een strategie ontwikkeld waarin content creatie centraal staat. Samen met 23 zorgvuldig geselecteerde merkambassadeurs zullen ze aantrekkelijke content creëren en delen die het DNA van het merk weerspiegelt.

Barry Schmits, marketingmanager EMEA bij Teva: 'De manier waarop mensen het buitenleven ervaren is over de afgelopen jaren snel veranderd. Een nieuwe, verstedelijkte generatie is aan het herontdekken wat het buitenleven voor ze betekend en geven het hiermee opnieuw vorm. Tegenwoordig gaat het om laagdrempelige, deelbare en bevredigende mini-avonturen die dicht bij huis zijn. Als een lifestyle merk met roots in outdoors is het belangrijker dan ooit om aan de voorhoede van deze verandering te staan omdat dit is waar wij horen. We hebben IMA gekozen om een netwerk van ambassadeurs te creëren die de nieuwe generatie buitenliefhebbers kunnen inspireren en tegelijkertijd de geschiedenis van het merk, de authenticiteit en de producten laat zien.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken