Jolande Sap is SAN-juryvoorzitter ABC Accenten

Jolande Sap is SAN-juryvoorzitter ABC Accenten
  • Bureaus
  • 24 feb 2016 @ 10:40
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingReclamePersonaliaAward

De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft de ABC-jury bekendgemaakt voor de uitreiking van de SAN Accenten dit jaar. De jury van een sterke delegatie vakgenoten staat onder leiding van onafhankelijk juryvoorzitter Jolande Sap, voormalig fractievoorzitter van GroenLinks in de Tweede Kamer. De ABC-jury bepaalt de adverteerder en het bureau van het jaar, alsmede de winnaar van de Consistent Accent.

Onder leiding van Sap nemen de volgende personen plaats in de ABC-jury:

  • Vakbladen: Nils Adriaans (Adformatie), Elsbeth Eilander (TvM) en Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune) 
  • BVA-bestuur: Heleen Crielaard (Rabobank) en Wil Giezenaar (Pon/Audi)
  • SAN-bestuur: Jeroen Hubert (IKEA), Ewa Skotnicki (Triodos Bank) en Aline van Keulen (KPN)
  • Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Stephan Fellinger (De Zaak van Vertrouwen)

Alle 22 SAN juryvoorzitters Jaarboek 2015 en de redacties van zes vakbladen (Adformatie, Fonk, MarketingTribune, Tijdschrift voor Marketing, Emerce en Twinkle) krijgen de taak om suggesties voor potentiele ABC-kandidaten door te geven aan de juryleden (voor de zogenoemde 'considerationlist').

Daarmee gaat de ABC-jury aan de slag en na een zorgvuldige afweging te hebben gemaakt sturen zij hun keuzes naar het SAN-kantoor. Hieruit volgen, op basis van een rekenkundig gemiddelde, de eerste 3 x 10 Longlisten (zonder rangorde maar alfabetisch) en worden de ABC-juryleden als eerste geïnformeerd. Pas nadat zij hun definitieve oordeel hebben geveld volgt publicatie van de drie longlisten op 25 maart 2016.

Van longlist naar shortlist

De genomineerde adverteerders en bureaus krijgen de gelegenheid om op één of maximaal twee vel A4 hun argumenten te geven om de jury te kunnen overtuigen om op de Shortlist (van 3 genomineerden) te komen. Op 28 april bepaalt de ABC jury wie er definitief een plaats krijgen op één van de drie Shortlisten. Publicatie 29 april 2016.

De 3 x 3 shortlist-kandidaten presenteren zich op 10 mei aan de ABC-jury bij PwC in Amsterdam. Na de negen presentaties gaat de jury direct in beraad om te bepalen wie de uiteindelijke ABC-winnaars zijn. Deze worden bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de SAN Accenten op 26 mei 2016 in Studio 21 te Hilversum.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken