Kokoro ontwikkelt Trouw-campagne 'Twijfel biedt perspectief'

Kokoro ontwikkelt Trouw-campagne 'Twijfel biedt perspectief'
  • Bureaus
  • 26 feb 2016 @ 12:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • UitgeversCommercialsCampagnes

Ook dit jaar komt Kokoro Amsterdam met een campagne voor dagblad Trouw. Trouw brengt dagelijks verdieping voor mensen die weten dat niets in de wereld zwart-wit is. Het dagblad positioneert ‘twijfel’ als hét belangrijkste ingrediënt in zoektocht naar de waarheid.

Deze keer staat het gevoeligste onderwerp van dit moment centraal: de vluchtelingencrisis. De campagne laat het vluchtelingenprobleem zien vanuit 3 verschillende perspectieven. Vanuit de tegenstander, de voorstander en de vluchteling zelf.

Merlijn van Vliet, Creative Director Copy bij KOKORO Amsterdam licht toe: 'Mensen hebben snel een mening klaarliggen. Vooral over een onderwerp als de vluchtelingencrisis. Maar wat als we door de ogen van een ander zouden kunnen kijken? Wat als we hun verhaal zouden kunnen zien en voelen, zouden we dan gaan twijfelen aan onze eigen waarheid? Een mooie maar vooral belangrijke boodschap waar we hopelijk weer een hoop nieuwe harten mee gaan veroveren voor Trouw.'

Florianne Harmsen, Marketingmanager Trouw: 'Trouw geeft de lezers verdieping door een onderwerp vanuit alle perspectieven te belichten. Zo kan de lezer zijn eigen mening vormen zonder dat hij opgedrongen wordt.'

De commercial wordt ondersteund door een print uiting en een radiocommercial die in dezelfde lijn liggen.

Verantwoordelijk bij Trouw/de Persgroep:
Marketingmanager: Florianne Harmsen
Projectmanager: Joanne Zijlmans, Annemarie Gibcus
Hoofdredacteur: Cees van der Laan
Commercieel directeur: Erik Roddenhof

Verantwoordelijk bij KOKORO Amsterdam:
Strategie: Rik Heijmen
Creatie: Yvo de Lange, Henk Oortwijn
Creatieve Directie: Merlijn Van Vliet, Wouter Vanhaeren
CSD: Frieda Ulsamer de Waard
Projectmanager: Valery Story

Over KOKORO Amsterdam
KOKORO Amsterdam is een onafhankelijk reclamebureau dat gelooft dat mensen beslissingen maken op basis van emotie. Daarom heeft KOKORO als missie om het hart van mensen te verbinden met het hart van merken. KOKORO is opgericht in 2013 en is nu leading agency van Transavia, Simyo, Trouw, NLziet en Oxxio.

www.kokoroamsterdam.com   
www.persgroep.nl  
www.trouw.nl



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken