Living The Brand maakt campagne Epilepsiefonds
- Bureaus
- 6 feb 2016 @ 08:21
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Commercials
- 6 feb 2016 @ 08:21
- Redactie Bureaus
Het licht gaat uit. Letterlijk en figuurlijk. Figuurlijk bij mensen met epilepsie. Letterlijk in de campagne 'Zicht op genezing' die op 8 februari (Wereld Epilepsiedag) van start gaat. Het Amsterdamse bureau Living The Brand is verantwoordelijk voor de campagne.
Hierin wordt benadrukt dat alledaagse situaties voor mensen met epilepsie alles behalve vanzelfsprekend zijn. Bij een aanval ontstaat een kortsluiting in de hersenen, waardoor het licht uit gaat.
Het Epilepsiefonds brengt met de campagne epilepsie onder de aandacht. Er heerst nog te veel onwetendheid over epilepsie. Veel verder dan ‘mensen die schokken’, komt men vaak niet. En dat terwijl de impact van de aandoening gigantisch is. Bovendien zijn mensen huiverig om te vertellen over hun epilepsie. Dit taboe wil het Epilepsiefonds doorbreken. De campagne wordt online gevoerd en kent een serie tv-commercials .
In de verschillende tv-commercials worden de schokkende gevolgen van epilepsie getoond. Hierin spelen mensen met epilepsie en hun familieleden de hoofdrol. Zo kreeg Caspar (52) op weg naar zijn werk op het station een epileptische aanval. Hij viel tussen het perron en een rijdende trein en verloor daarbij zijn been. Esmee Anne (16) kan zwemmen als de beste. Maar zonder begeleiding naar het zwembad mag ze niet. Ineke (71) kreeg epilepsie als gevolg van een hersenbloeding. Huishoudelijke zaken zijn voor haar vol risico. Zelfs koken kan heel gevaarlijk zijn.
Naast veel hogere risico's op ongevallen, verdrinking en vroegtijdig overlijden, zijn de sociaal-maatschappelijke gevolgen enorm. Kinderen worden vaker gepest op school en er bestaat meer kans op depressie. Het feit dat epilepsie niet altijd aangeboren is, maar ook op latere leeftijd kan ontstaan, is vrij onbekend. In Nederland hebben 120.000 mensen epilepsie, maar de verwachting is dat dit aantal tot 2025 groeit met 16,5%. Vooral omdat het vaker bij ouderen voorkomt. Wereldwijd lijden 50 miljoen mensen aan de aandoening.
Hoe meer mensen betrokken raken bij het Epilepsiefonds, hoe meer het fonds zich kan inzetten voor epilepsieonderzoek. Om uiteindelijk zicht op genezing te krijgen of epilepsie zelfs te kunnen voorkomen. Het Epilepsiefonds is het oudste gezondheidsfonds van Nederland en bestaat in 2018 125 jaar.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing