Vernissage ADCN Jaarboek 50e editie

 Vernissage ADCN Jaarboek 50e editie
  • Bureaus
  • 12 feb 2016 @ 08:41
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCreatie

De Heineken Experience vormde donderdagavond 11 februari het decor voor de vernissage van het ADCN Jaarboek 2015. Een gids met daarin het beste creatieve werk binnen advertising en design van het afgelopen jaar. Zonder meer een bijzondere editie omdat ADCN dit jaar zijn 50-jarig bestaan viert. In 1966 opgericht als de Art Directors Club Nederland en twee jaar geleden herboren onder de nieuwe naam Advertising Design Creativity the Netherlands, telt de club inmiddels ruim 500 leden. Zij waren dan ook in grote getale aanwezig. Het Jaarboek 2015 reflecteert de nieuw ingeslagen weg van het collectief en het vakmanschap van zijn leden.

In dit jubileumjaar zijn er wederom twee topcreatieven toegevoegd aan de ADCN Hall of Fame: Max Kisman en Mervyn ten Dam. Beiden namen de oorkondes persoonlijk in ontvangst en werden ter plekke over hun werk geïnterviewd door ADCN voorzitter Lode Schaeffer en ADCN bestuurslid Richard van der Laken. Schaeffer: ‘Wij willen uitreiken naar creatieven en adverteerders. En die uitgestoken hand wordt gelukkig aangenomen want het ledenaantal van de ADCN is het afgelopen jaar voor het eerst sinds lange tijd gelukkig gestegen. De kracht van creativiteit blijkt uit de uitgaven die wij u vanavond met trots mogen aanbieden Het is een feest van werk en mensen geworden.’  

De boek- en covermakers werden op het podium geïnterviewd door Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur van ADCN media partner Marketing Tribune. Joris van Elk, Jacques Koeweiden en Paul Postma zijn samen verantwoordelijk voor de totstandkoming van het boek. Christian Borstlap, Ruben Stellingwerf, Catalog Tree en Joost Grootens maakten de cover. Seroj de Graaf nam het ontwerp van de briefopener - die toegang geeft tot de inhoud van het boek - op zich.

De drie jaarboeken zijn te verkrijgen op de website. Zie hier de fraaie covers van de jaarboeken: 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken