ADCN viert jubileum met symposium in Rijksmuseum

ADCN viert jubileum met symposium in Rijksmuseum
  • Bureaus
  • 30 mrt 2016 @ 10:55
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentBrandingCreatieEvenement

ADCN houdt op dinsdag 12 april een symposium in het Rijksmuseum ter gelegenheid van haar 50-jarig bestaan. Met het thema 'The Art of Creativity' presenteert ADCN verrassende inzichten over creativiteit vanuit verschillende disciplines en vakgebieden – advertising, design, kunst, filosofie en digitale innovatie.

Erik Kessels, oprichter van KesselsKramer en lid van ADCN’s Hall of Fame, laat zien hoe imperfectie en het maken van fouten kunnen leiden tot doorbraken in het creatieve proces. Paula Scher, grafisch ontwerpster en partner bij design consultancy Pentagram in New York, deelt haar visie over hoe je design tot leven kunt brengen en hoe design cultuur maakt. Rick Williams, directeur business transformatie van R/GA, Cannes Lions en D&AD Agency of the Year 2015, vertelt over de creatieve vaardigheden van morgen en hoe merken samen kunnen werken met start-ups om innovatie te versnellen.

Karim Benammar, een filosoof gespecialiseerd in transformerend denken, verbonden aan THNK School of Creative Leadership en The School of Life Amsterdam, doet met het hele publiek een oefening in reframing – waarom doen we de dingen die we doen en hoe kunnen we dingen anders gaan doen?

Gregor Weber, Hoofd Beeldende Kunst van het Rijksmuseum, en Bart van der Heide, Chief Curator van het Stedelijk Museum, presenteren samen 'Avant-Garde – The Old Masters vs. Dutch Design'. Beide kunstexperts selecteren Nederlandse topstukken uit hun collecties die baanbrekend zijn geweest en verschillende generaties kunstenaars en creatieven hebben beïnvloed. ADCN-voorzitter Lode Schaeffer sluit de middag af met een talk over het ‘grijpen’ van creativiteit.

ADCN heeft Enrica Masi, ontwerpster bij IDEO in London, uitgenodigd om alle learnings samen te vatten in een kunstwerk. De middag wordt geleid door theatermaker en filosofisch gespreksleider Puck van Dijk.

Kaarten voor het symposium (met speciale prijzen voor ADCN-leden en jong talent) zijn verkrijgbaar via ADCN.nl.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken