Effie zoekt record aantal juryleden

Effie zoekt record aantal juryleden
  • Bureaus
  • 15 mrt 2016 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieReclameEffectAward

De Effie-organisatie start vandaag een open sollicitatieprocedure voor nieuwe juryleden. Er is dit jaar een recordaantal van 14 zetels te vergeven. De Effie ziet graag dat kandidaten beschikken over ruime ervaring op het gebied van marketing en communicatie, liefst in een branche die nog niet is vertegenwoordigd. Expertise in online of e-commerce is een pré.

Dick van der Lecq namens de Effie Stuurgroep: 'Juryleden kunnen maximaal drie jaar jureren. Onze jury’s worden dus elk jaar ververst. Met de introductie van een nieuwe categorie Gedrag Kort is er een extra jury van acht personen. We rekenen erop dat het openstellen van de juryselectie wederom zorgt voor transparantie, digitalisering en verjonging.'

De Effie kent dit jaar vier jury’s en een hoofdjury: Gedrag Lang, Gedrag Kort, Maatschappelijk (voorheen Bewustwording) en Merk met elk een eigen onafhankelijke voorzitter. In Gedrag Lang zijn er twee vacatures vrij, voor zowel een onafhankelijk lid als een BVA-lid. In Gedrag Kort zijn er acht vacatures vrij, voor twee onafhankelijken (waarvan één voorzitter), drie BVA-leden en drie VEA-leden. De Categorie Maatschappelijk heeft plaats voor een onafhankelijk lid en een BVA- lid. En in de jury voor Merkcampagnes zijn er vacatures voor een VEA-lid en voor een BVA-lid. 

Kandidaten kunnen zich tot aan 4 april aanmelden door een email met cv en het sollicitatieformulier te sturen naar info@effie.nl. Het sollicitatieformulier is te vinden op de Effie-website. De selectie wordt uitgevoerd door het VEA- en BVA-bestuur.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken