Liedjes raden met Spotify-campagne van KPN

Liedjes raden met Spotify-campagne van KPN
  • Bureaus
  • 1 mrt 2016 @ 11:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingMuziekCampagnesRadioActivatie

KPN speelt in de nieuwe Spotify Premium-campagne in op het collectieve muziekgeheugen van Nederland. Op Spotify staan namelijk duizenden nummers met refreinen, gitaarriffs en basloopjes die in ieders geheugen staan gegrift. Zoals tiddi di tiii tuddu du tu tu, pap pap padaaa papa dadaa pap pa padaaa en tu ditititidu tu tidititidu.

Had je ze al herkend? Die riedeltjes zijn natuurlijk van klassiekers uit de Top-2000 of recenter, zoals ‘The Final Countdown’ van Europe, ‘I Follow Rivers’ van Lykke Li of ‘Sterrenstof’ van De Jeugd van Tegenwoordig.

De campagne, ontwikkeld door reclamebureau N=5, is te zien en te horen in out of home, op trams, in print, online en op radio. Q-music heeft zelfs voor de gelegenheid het bekende spelletje ‘Raad het geluid’ omgedoopt tot ‘Raad het nummer’. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken