Marc Pieterse (N=5) strategy director bij Ogilvy & Mather

Marc Pieterse (N=5) strategy director bij Ogilvy & Mather
  • Bureaus
  • 31 mrt 2016 @ 10:43
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieReclamePersonalia

Marc Pieterse start 18 april als strategy director bij Ogilvy & Mather Amsterdam. Hij geldt als een gelauwerde strateeg en werkte de afgelopen tien jaar bij N=5 voor merken als ABN Amro, Marktplaats, Optimel, KPN en Mercedes-Benz.

Pieterse was ook jarenlang de vaste hand op het merk Telfort, dat werd omgevormd van platte prijsvechter naar rijk voordeelmerk en daarmee won hij een Gouden Effie. Hij werkte mee aan 5 Effie’s, 2 Esprix’s, 2 Gouden Loeki’s en 10 SAN Accenten. Eerder was Pieterse werkzaam in diverse marketingrollen bij KPN.

Marc Pieterse is één van de twee senior strategy directors die in april naar Ogilvy & Mather komen. Eerder werd de komst van Kelly Philipse (ex-Alfred) aangekondigd.

Chief Strategy Officer Daan Remarque: ‘Ik volg Marc al een aantal jaren en ben bijzonder blij dat hij ons strategieteam komt versterken. Vanuit zijn exacte achtergrond is hij sterk in analyse en structuur, maar hij heeft ook een goed gevoel voor creativiteit. Dat maakt hem zeer waardevol voor ons bureau en onze klanten.’

Ogilvy & Mather werkt met 85 mensen voor onder meer Rabobank, Philips, KFC, Coca-Cola, Center Parcs, IBM, Ford, Pathé, Maggi, Nescafé en Bakker Hillegom. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken