Canday wint campagne voor hipster-fietsslot AXA

Canday wint campagne voor hipster-fietsslot AXA
  • Bureaus
  • 28 apr 2016 @ 09:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingMerkenCampagnes

Fietsslotenfabrikant AXA heeft reclamebureau Canday geselecteerd voor de landelijke introductie van haar nieuwe, state-of-the-art fietsslot Toucan. Een slot 'dat zowel door zijn ontwerp- als productkwaliteit de sterk groeiende groep eigenaren van hippe, trendy stadsfietsen zal aanspreken'. Zij kunnen nu namelijk kiezen voor een slot, dat qua design niet onder doet voor de fiets die het beveiligt.

De door Canday ontwikkelde campagne concentreert zich op de online habitat van hippe fietseigenaren die hun stadsfiets zien als een fashion statement. Ze zijn veelvuldig te vinden op blogsites als Manify, Askmen en Ballinnn, waar ze op zoek gaan naar inspiratie en informatie over hoe je goed gestyled door het leven gaat. Voor AXA Bike Security is deze online habitat van de doelgroep vanzelfsprekend een dankbare omgeving om het indrukwekkend design van het nieuwe Toucan slot te etaleren via native content. Volgens de tone-of-voice, tone-of-visual en andere codes van het betreffende platform.

Coolness-factor

Carlijn Danser, creative strategist bij Canday: 'De coolness-factor van het nieuwe slot is duidelijk een communicatieboodschap die je tegenwoordig niet meer als merk zelf wilt benoemen. Je zoekt influencers, die appeal hebben binnen hun achterban en die erom bekend staan overal de leukste, coolste, nieuwste gadgets en andere wannahaves vandaan te toveren.' Wanneer er vervolgens online een kritische massa aan early adopters is opgebouwd, kan hierop vanuit een meer massamediale invulling worden voortgebouwd. Danser: 'Het moment waarop je dat doet, luistert heel nauw, omdat de doelgroep het graag zelf ontdekt wil hebben.'

De invalshoek, visualisatie en eventueel het mechanisme van de content moeten in nauwe samenwerking ontwikkeld worden, aldus Natascha van den Ende, client services director bij Canday: 'Hierbij is de driehoek AXA/bloggers/Canday essentieel. Ieder draagt vanuit zijn expertise bij aan content die gezien en gedeeld wordt.' Zo is er bijvoorbeeld bewust voor gekozen om het nieuwe slot niet alleen als wannahave neer te zetten, maar ook als 'wannawin'. Zodat zowel de hoog als iets minder betrokken en gemotiveerde consument bereikt wordt. 'De 'wannawin' actie werkt op het ene platform wel en op het andere juist niet. Dat moet je overlaten aan het platform zelf', aldus Van den Ende.

'Verlengstuk van je identiteit'

Harmen Treep, commercieel directeur bij AXA Bike Security: 'De fiets is een deel van de Nederlandse cultuur. De hippe stadsfiets biedt vrijheid, is een verlengstuk van je identiteit, maar geeft ook kopzorgen op het moment dat hij gestolen wordt. Maar veel sloten zijn zwaar, lelijk en onhandig om mee te nemen op het stuur of om je zadel. Dat vormt de basis voor het succes van de Toucan. Jeroen Stel, Manager Business Development & Marketing vult aan: 'De lage betrokkenheid rondom en tegelijkertijd het belang van het goed beveiligen van je waardevolle bezit is een mooie kans voor communicatie. Vooral omdat de Toucan niet alleen een mooi en veilig, maar ook een hassle-free slot is.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken