Eigen Fabrikaat maakt guerrilla-campagne voor Burennetwerk

Eigen Fabrikaat maakt guerrilla-campagne voor Burennetwerk
  • Bureaus
  • 15 apr 2016 @ 10:13
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Campagnes

De non-profit stichting Burennetwerk Amsterdam kan wel wat meer naamsbekendheid gebruiken. Om dit te realiseren ontwikkelde Eigen Fabrikaat een opvallende guerrilla campagne voor en door Amsterdammers.

In heel Amsterdam zijn ze te vinden: goede buren. Mensen die bereid zijn even de handen uit de mouwen te steken om een buurtgenoot te helpen met een klusje, boodschap of om een praatje te maken. Dankzij Burennetwerk Amsterdam vinden buren elkaar, want beter een goede buur dan een verre vriend!

Er weten alleen nog veel te weinig Amsterdammers van het bestaan van deze stichting; daar moest verandering in komen. Met dat doel ontwikkelde reclamebureau Eigen Fabrikaat daarom een typisch Amsterdamse campagne, inclusief opvallende PR-stunt.

I am goede buur
De aftrap van de campagne was een ‘hack’ van de beroemde IAmsterdam letters op het Museumplein. De stunt, uitgevoerd door de goede buren zelf, leverde direct PR op in Amsterdamse media inclusief Het Parool, AT5 en AmsterdamFM.

Daarnaast voerden de ruim 800 bestaande goede buren van Burennetwerk zelf campagne door de boodschap ‘ik ben goede buur’ en ‘goede buur was hier’ in heel Amsterdam te verspreiden. Alle communicatie verwijst naar de website wieisgoedebuur.nl waar op een interactieve kaart is te zien wie de goede buren zijn en wat ze doen. Zo krijgen ze een gezicht en worden de verhalen achter de goede buren verteld.

Eigen Fabrikaat heeft de campagne met nagenoeg nul budget weten te realiseren, dit mede dankzij de hulp van betrokken partners en leveranciers. En niet zonder resultaat!

In de eerste campagne week heeft een recordaantal nieuwe goede buren zich aangemeld (een stijging van bijna 400 procent!). Is er nog nooit zoveel social interactie rondom Burennetwerk geweest en staat de telefoon roodgloeiend met nieuwe hulpaanvragen. Een leuk bijkomend effect: veel ‘slapende’ goede buren werden weer actief.

Credits
Klant: Burennetwerk Amsterdam | Bureau: Eigen Fabricaat |Fotografie & Film: Mark de Rouw | Editor: Erwin Verweij |Drukwerk: MullerVisual Communication | Geluidsstudio: Sound Circus | Voice over: Paul Groot | Online development: Innerworld.nl



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken