Jeugd van Tegenwoordig hoogbejaard in Tele2-commercial

Jeugd van Tegenwoordig hoogbejaard in Tele2-commercial
  • Bureaus
  • 19 apr 2016 @ 10:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • EntertainmentReclameCommercialsCampagnesMuziek

Tele2 heeft opnieuw een beroemde nederhop-act gestrikt voor de huidige campagne 'Niet omdat het moet'. Na een eerdere samenwerking met Lil Kleine en Ronnie Flex (bekend van de hit 'Drank & Drugs') draaft ditmaal De Jeugd van Tegenwoordig op. Niet als jonge goden, maar als hippe bejaarden.

Net als bij de eerdere Tele2-commercial van Lil Kleine en Ronnie Flex heeft ook 'DJVT' zelf de muziek voor de reclamespot gemaakt. De productie was wederom in handen van reclamebureau INDIE Amsterdam en Code d'Azur. 

De ouderen van tegenwoordig, zijn de jeugd van tegenwoordig. Dat is wat Tele2 duidelijk wil maken. Want volgens het telecombedrijf is het dataverbruik van beide leeftijdsgroepen vergelijkbaar. Om dat te verbeelden zijn de rappers in de commercial 40 jaar ouder gemaakt. Met de film wil Tele2 benadrukken dat iedereen zoveel mogelijk data kan verbruiken (van poezenfilmpjes tot de hele dag snapchatten), of je nou jong of oud bent.

'Datarevolutie met ander geluid'
Cilesta van Doorn, managing director Brand & Communications van Tele2: 'In november 2015 startten we een datarevolutie in Nederland. Met letterlijk een ander geluid, een ander gezicht en een nieuwe boodschap. We laten zien hoe je met ons spiksplinternieuwe 4G-netwerk alles uit je dag én je mobiel kan halen. De bijzondere dingen, maar ook de doodnormale dingen, zoals elke dag even Facetimen met je pensionado-vrienden aan de Costa. Met de kracht van ons mantra en de aanstekelijkheid van muziek zijn we tot een prachtige opvolger van onze eerste campagne gekomen. Wij bieden data, zoveel je maar wilt, voor iedereen.'

Creative directors Rogier de Bruin en Emilio de Haan van Indie Amsterdam: 'Tele2 is er voor jong en oud. Die twee groepen brengen we samen door de ouderen van tegenwoordig te laten spelen door De Jeugd van Tegenwoordig. We zijn blij met hoe ze het ingevuld hebben en weten nu meteen hoe we oud willen worden. Zoals zij. Maar dan met mooier haar.'

'Hysterische campagne'
Het is voor het eerst dat De Jeugd van Tegenwoordig samen te zien is in een commercial: 'Dit was voor ons een uitgelezen kans om een hysterische campagne te maken en om voor het eerst onderdeel te zijn van een merk dat iedereen de kans geeft zich te laten verdrinken in het internet, je hele leven lang. En eindelijk weten we hoe onze gezichten erbij zullen staan als ons uiterlijk zo zuur is geworden als ons innerlijk. We hebben meegedacht over de styling en natuurlijk zijn de muziek en tekst van onze hand.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken