Joe Public start productielabel Joe Public Shoot

Joe Public start productielabel Joe Public Shoot
  • Bureaus
  • 5 apr 2016 @ 09:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameZakelijkCreatie

Joe Public lanceert een eigen productielabel dat zich gaat toeleggen op het produceren en regisseren van tv-commercials en andersoortige videoproducties: Joe Public Shoot. Dit nieuwe label haalt hiermee een schakel uit de keten wat leidt tot meer efficiency. Joe Public Shoot zal werken zonder mark-up percentages. Joe Public reageert hiermee op almaar strakkere budgetten en wil adverteerders zoveel mogelijk production value geven voor hun geld.

'Veranderende budgetten staan gewoon niet meer toe dat je als reclamebureau per definitie naar een productiemaatschappij stapt en zowel productie als regie uit handen geeft', aldus Antoine Houtsma van Joe Public. 'Wij zijn goed in het bedenken van spraakmakende en entertainende filmpjes, het is in ons belang dat we die ideeën ook ten uitvoer kunnen blijven brengen.'

Rare, medium of well-done

Houtsma wil er met de introductie van Joe Public Shoot voor zorgen dat er zoveel mogelijk budget in het eindproduct gestoken kan worden. Om die reden hanteerde Joe Public zelf al geen mark-ups op filmproducties en produceerde en regisseerde het al steeds vaker zelf tv-commercials, virals en andere videocontent. Vanaf nu zal dit gedaan worden door Joe Public Shoot. 

Klanten van Joe Public kunnen kiezen uit vier soorten filmproducties: Rare (10k-50k), Medium (50k-100k), Well-done (>100k) en African Braai. Voor ‘Rare’ producties zal gewerkt worden met jong talent, wordt postproductie intern gedaan en zal er een onorthodox efficiënt tijdpad worden bewandeld. Bij medium-producties zal Joe Public zelf de regie verzorgen. Voor ‘well done’ producties zal indien gewenst ook samengewerkt worden met externe regisseurs. ‘African Braai’ producties zullen in samenwerking met de productie-afdeling van Joe Public Zuid-Afrika in dat land tot stand komen waarbij Joe Public Shoot door de lokale kennis en relaties profiteert van de beste mensen in de markt tegen lokale tarieven.

Op productioneel vlak is Joe Public Shoot in Nederland een samenwerking aangegaan met Lukkien. ‘Productioneel hebben wij alles in huis in Ede om een productie van A tot Z goed en efficiënt te managen', zegt Bouke Lukkien. 'Dat door deze samenwerking jaarlijks een flink aantal topscripts gerealiseerd kan worden in samenwerking met Joe Public is fantastisch nieuws voor ons.’

'Geen gedwongen winkelnering'

Jolies van Rijn, csd van Joe Public, benadrukt dat er geen sprake is van gedwongen winkelnering maar dat Joe Public Shoot een extra service is naar klanten toe. 'Indien budget het écht toelaat of het script het écht vereist, zullen we nog steeds met externe productiemaatschappijen samenwerken.'

Productionele coördinatie van Joe Public Shoot ligt in handen van head of production Denise Willigers, de laatste vier jaar in dienst als account producer. De eerste producties van Joe Public Shoot zijn een tv-campagne voor Fietsenwinkel.nl (geproduceerd in samenwerking met Lukkien en geregisseerd door creatief directeur Antoine Houtsma van Joe Public) en de nieuwe tv-commercial voor Red Band die volledig zelf geproduceerd werd met freelance regisseur Hans van Rijs als zowel regisseur als acteur.

Speciaal voor de introductie van Joe Public Shoot maakte Joe Public een filmpje waarin ze regie-legende Hans van Rijs uit het bejaardenhuis bevrijdden om de nieuwe Red Band commercial te kunnen regisseren. 

www.joepublicshoot.nl



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken