VRHL Content en Creatie start met VRHL/// Publish

VRHL Content en Creatie start met VRHL/// Publish
  • Bureaus
  • 18 apr 2016 @ 11:42
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • UitgeefstrategieUitgevers

Het Alphense bureau VRHL Content en Creatie start samen met voormalig uitgever Jeroen Cnossen VRHL/// Publish. Een bedrijf dat niet zelf gaat uitgeven, maar zich volledig richt op de ondersteuning van mediabedrijven: van strategisch advies tot dienstverlening in de dagelijkse uitvoering. Cnossen: 'Op korte termijn kunnen we zo’n dertig nieuwe verdienmodellen bij uitgeverijen introduceren.'

Jeroen Cnossen was uitgever van De Twentsche Courant Tubantia en het AD. Sinds 2008 adviseert hij als zelfstandig mediaconsultant mediabedrijven onder andere in de transformatie van print naar crossmediaal en bij de ontwikkeling en invoering van nieuwe verdienmodellen. Cnossen: 'Wat mij daarbij steeds weer opvalt is dat er ideeën genoeg zijn bij mediabedrijven, maar in de implementatie hiervan zijn ze minder goed. Vaak wordt gezegd dat dit komt door de focus op die ene volgende uitgave. Uitgevers moeten echter ook op steeds meer borden tegelijk schaken, terwijl door reorganisaties het aantal mensen waarmee ze dit moeten doen steeds kleiner wordt.'

Jan Verheul, directeur van VRHL Content en Creatie: 'Jeroen en ik werken al jaren samen aan verschillende projecten. VRHL heeft al sinds de start, nu bijna 23 jaar geleden, veel opdrachtgevers in de mediawereld. We ondersteunen onder meer nationale en internationale uitgevers op het gebied van creatie, social, video, online en redactie. Onze visie is dat het hierbij niet alleen gaat om mooie plaatjes, maar om het hele verhaal. De consument bepaalt tegenwoordig zelf wat hij leest of kijkt. Verplaats je daarom in deze consument om te weten waarom hij het verhaal leest. Het maakt dan niet uit of het een journalistieke of een commerciële boodschap is.'

Vanuit deze visie heeft de Verheul Groep zich ontwikkeld tot contentbedrijf met de specialisaties creatie, copy en redactie, online, social media en video. En nu dus ook publish. 'Anders dan de naam misschien doet vermoeden gaan wij niet zelf uitgeven', aldus Verheul. 'Met onze dienstverlening willen wij uitgevers ondersteunen. Dat is waar we goed in zijn.'

Ruim dertig verdienmodellen

Cnossen: 'Content is de basis voor het bedrijfsmodel voor iedere uitgeverij. In een contentstrategie bepaal je welke content via welk kanaal in welke vorm op welk moment bij welke consument komt. We helpen bij het opstellen van zo’n strategie, maar vooral ook bij het implementeren van zo’n strategie. Vervolgens is het belangrijk dat je er voldoende inkomsten mee genereert. Het traditionele abonnementen- en advertentiemodel heeft zijn langste tijd gehad. Bij een inventarisatie kwamen we onlangs tot ruim dertig andere verdienmodellen die we op korte termijn bij uitgeverijen kunnen introduceren. Denk daarbij aan distributed content, branded content, social publishing, eCommerce, events en nog vele andere.'

 'Wij geloven nog sterk in de toekomst van uitgeverijen, groot of klein', zegt Verheul. 'Dit geldt ook voor printmedia. Print is het nieuwe chic, maar niet meer de basis voor je uitgeverij. Wij willen graag onze kennis, ervaring en capaciteit beschikbaar stellen aan uitgeverijen, zodat zij zich kunnen focussen op waar zij goed in zijn.'

www.vrhl.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken