Rotterdams Mangrove neemt Phoekus uit New York over
- Bureaus
- 11 mei 2016 @ 10:38
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MobileInteractieStrategieDigitaal
- 11 mei 2016 @ 10:38
- Redactie Bureaus
Digitaal bureau Mangrove verovert de wereld. Het Rotterdamse bureau neemt Phoekus over, een boutique digital strategy agency uit New York. Met deze overname wordt Mike Brady, oprichter van Phoekus, de nieuwe managing director van Mangrove. Brady is inmiddels verhuisd naar Rotterdam en zal voornamelijk ook vanuit de havenstad opereren.
Door de overname van Phoekus voegt Mangrove een strategische laag toe en focust zich op customer experience. Het Rotterdamse bureau, inmiddels 19 jaar oud, staat inmiddels bekend om haar sterke aanpak op user experience, visual design en ontwikkeling van complexe trajecten.
Robert Leefmans, Roel Schiefelbusch en Oscar van Veen zien dit als de volgende internationale stap voor Mangrove: een internationale speler worden op hoog strategisch niveau. Met Keadyn heeft Mangrove eerder in 2015 Notificare gestart, het mobile marketingbureau. Dit heeft een enorme boost aan het bureau gegeven.
'Mangrove is sinds haar bestaan altijd meegegaan met de veranderende ontwikkelingen en heeft haar klanten hier altijd in meegenomen', zegt partner Oscar van Veen. 'Ons doel is altijd voorop te lopen en met deze expertise de klanten beter te make. Toen wij Mike Brady voor het eerst ontmoetten, was er meteen een klik. Wij waren en zijn nog steeds onder de indruk van de sterke strategische expertise van zijn bureau en hun bewezen customer experience aanpak.'
Mike Brady: 'Het idee is simpel. Als je doet wat je beloofd als merk door je campagnes, websites en sales dusdanig in te richten zodat ze naadloos samenwerken, dan levert dit grote voordelen op. Belangrijk is gedurende dit jarect de klant op een zeer aangename manier te blijven verrassen. Digital speelt hier een grote rol. Goed en helder (ux) design hiervoor is zeer belangrijk. Toen ik met name op dit gebied uit wilde breiden, ontmoette ik het team van Mangrove. Al vrij snel was duidelijk hoe complementair wij zijn en dat onze samenwerking alleen maar tot voordelen kan leiden.'
De eerste gezamenlijke projecten zijn inmiddels een feit. Daarin is volgens Mangrove 'de vernieuwde strategische propositie doorgevoerd'.
Wie is Mike Brady?
Mike Brady is managing director bij Mangrove, dat nu beschikt over kantoren in Rotterdam en New York. Hij heeft twintig jaar ervaring in diverse functies. Zo heeft hij gewerkt als consultant bij Lotus en IBM. Daarnaast bij twee bureaus in New York: Schematic en Code and Theory. Hierna is hij twee bedrijven gestart, waarvan één een productfocus had en de laatste een strategische focus.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing