Effie en MOA lanceren Effie Onderzoek Check

Effie en MOA lanceren Effie Onderzoek Check
  • Bureaus
  • 13 jun 2016 @ 10:19
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • EffectReclameOnderzoekAward

Effie Nederland introduceert de Effie Onderzoek Check, dienend als een vraagbaak voor inzenders. Inzenders kunnen tijdens het proces van het inzenden een gratis consult aanvragen over het onderzoeksgedeelte. Het initiatief is in samenwerking met de MOA.

Terugkijkend naar alle inzendingen in de afgelopen jaren, blijkt dat de resultaten niet altijd op de meest optimale manier worden gebruikt bij het schrijven van een Effie-case. Om hierbij een hulpmiddel te bieden is in samenwerking met MOA de Effie Onderzoek Check in het leven geroepen. Bureaus en adverteerders kunnen tijdens het inzendproces een gratis consult aanvragen over het onderzoek-inhoudelijke deel van hun inzending. Zo kunnen inzenders de komende periode hun case extra kracht meegeven.

Ervaren onderzoeksteam

De onderzoekers binnen de Effie Onderzoek Check hebben geen relatie met de jury’s van de Effies, maar hebben als doel om samen met de inzenders te bouwen aan de beste onderzoekbewijzen van de case om de winkans op een Effie Award verder te vergroten.

Het Effie Onderzoek Checkpanel bestaat uit een drietal ervaren onderzoekers die lid zijn van de MOA: Jochem Reinders Folmer (Raphaels), Annelies Bitang (Ipsos) en Stephan van Velthoven (Team Vier).

Deadline: 16 september

De Effie Awards staan voor bewezen effectiviteit in communicatie. Inzenders voor de Effie Awards moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Onderzoek speelt daarbij ook een belangrijke rol, want dat is het fundament van elke winnende Effie-case. Enerzijds als bron van inzicht op basis waarvan een campagne wordt ontwikkeld, anderzijds om de resultaten te onderbouwen.

Alle cases dienen uiterlijk 16 september 2016 bij de Effie Organisatie binnen te zijn. Voor meer informatie kijk op Effie.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken