Effie en MOA lanceren Effie Onderzoek Check
- Bureaus
- 13 jun 2016 @ 10:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - EffectReclameOnderzoekAward
- 13 jun 2016 @ 10:19
- Redactie Bureaus
Effie Nederland introduceert de Effie Onderzoek Check, dienend als een vraagbaak voor inzenders. Inzenders kunnen tijdens het proces van het inzenden een gratis consult aanvragen over het onderzoeksgedeelte. Het initiatief is in samenwerking met de MOA.
Terugkijkend naar alle inzendingen in de afgelopen jaren, blijkt dat de resultaten niet altijd op de meest optimale manier worden gebruikt bij het schrijven van een Effie-case. Om hierbij een hulpmiddel te bieden is in samenwerking met MOA de Effie Onderzoek Check in het leven geroepen. Bureaus en adverteerders kunnen tijdens het inzendproces een gratis consult aanvragen over het onderzoek-inhoudelijke deel van hun inzending. Zo kunnen inzenders de komende periode hun case extra kracht meegeven.
Ervaren onderzoeksteam
De onderzoekers binnen de Effie Onderzoek Check hebben geen relatie met de jury’s van de Effies, maar hebben als doel om samen met de inzenders te bouwen aan de beste onderzoekbewijzen van de case om de winkans op een Effie Award verder te vergroten.
Het Effie Onderzoek Checkpanel bestaat uit een drietal ervaren onderzoekers die lid zijn van de MOA: Jochem Reinders Folmer (Raphaels), Annelies Bitang (Ipsos) en Stephan van Velthoven (Team Vier).
Deadline: 16 september
De Effie Awards staan voor bewezen effectiviteit in communicatie. Inzenders voor de Effie Awards moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Onderzoek speelt daarbij ook een belangrijke rol, want dat is het fundament van elke winnende Effie-case. Enerzijds als bron van inzicht op basis waarvan een campagne wordt ontwikkeld, anderzijds om de resultaten te onderbouwen.
Alle cases dienen uiterlijk 16 september 2016 bij de Effie Organisatie binnen te zijn. Voor meer informatie kijk op Effie.nl.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing