Hard Rock Cafe brengt pr-belangen onder bij Merktroubadour
- Bureaus
- 24 jun 2016 @ 10:31
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PR
- 24 jun 2016 @ 10:31
- Redactie Bureaus
Hard Rock Cafe heeft zijn Nederlandse PR belangen ondergebracht bij Merktroubadour. Het PR & contentbureau heeft het account gewonnen omdat hun visie op Marketing PR goed aansluit op de ambities van Hard Rock. Dit jaar wil het Amerikaanse concern in Nederland nog meer voet aan de grond krijgen en werken aan hun naamsbekendheid. Merktroubadour gaat hiervoor activaties organiseren, nieuwswaardige content creëren en veelvuldig samenwerken met journalisten en influencers.
Claire Skudder, Marketing & Sales Director Hard Rock Cafe: ‘Op basis van positieve berichten van één van onze partners maakten wij kennis met Merktroubadour. Het plan welke zij daarna voor ons hebben uitgewerkt is van hoge kwaliteit: creatief en strategisch onderlegd. Inmiddels hebben we samen een pilot periode gedaan en kan ik zeggen dat ik met veel plezier met dit bureau samenwerk.’
Merktroubadour heeft het afgelopen half jaar nauw samengewerkt met journalisten en influencers voor verschillende projecten. Een succesvol voorbeeld is de heetste hamburger wedstrijd van Nederland, welke georganiseerd werd ter gelegenheid van National Chili Day. Door de inventieve PR strategie van Merktroubadour werd o.a. nationale televisie behaald, waardoor Hard Rock Cafe Amsterdam de eerste plaats bereikte van de meest behaalde publiciteit van alle Hard Rock Cafes ter wereld voor het genoemde project.
Rianne de Vries, mede-oprichter Merktroubadour: ‘Wij denken altijd vanuit het verhaal. Als je naar de rijke geschiedenis van Hard Rock kijkt liggen de verhalen voor het oprapen. Aan ons de schone taak om die, in Nederland, wereldkundig te maken. Op onze beurt verwachten wij veel van Hard Rock te leren. Het is een multinational met een heel slimme marketingafdeling welke wereldwijd succes boekt, kijk maar hoeveel fans ze hebben. Wij zijn blij om als start-up met deze partner te mogen samenwerken.’
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing