KPN laat zieke kinderen meedoen via KlasseContact

KPN laat zieke kinderen meedoen via KlasseContact
  • Bureaus
  • 15 jun 2016 @ 01:12
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieMaatschappijCampagnesMedia

Langdurig ziek zijn is voor een kind vreselijk. Lichamelijk en mentaal, maar ook sociaal gezien heeft het gevolgen. Als een kind voor langere tijd in het ziekenhuis moet verblijven, ligt het sociale leven stil en is er weinig contact met leeftijdsgenootjes. KlasseContact van KPN helpt daarbij en staat centraal in de nieuwe campagne van het telecombedrijf, ontwikkeld door reclamebureau N=5.

KlasseContact is een dienst van KPN die het voor langdurig zieke kinderen mogelijk maakt gewoon mee te blijven doen in de klas als ze bijvoorbeeld voor een langere tijd in het ziekenhuis moeten blijven. Niet alleen om op die manier te voorkomen achterop te raken met de leerstof, maar juist ook om zieke kinderen te verbinden met hun klasgenoten.

KlasseContact bestaat al ruim acht jaar en heeft in die tijd zo’n 1.200 kinderen kunnen helpen. Sinds 2013 is de dienst volledig in handen van KPN en daarmee een van de meerdere maatschappelijke initiatieven van KPN.

De speciale campagne bestaat uit een tv-commercial (met tag-on), online video’s en een dagbladadvertentie waarin volwaardig meedoen in de klas centraal staat. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken