McTrax van TBWA wint bronzen Leeuw in Cannes
- Bureaus
- 25 jun 2016 @ 09:23
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MuziekAwardCannesContentMarketing
- 25 jun 2016 @ 09:23
- Jeroen Mirck
Met de McTrax-campagne voor McDonald's heeft het Nederlandse reclamebureau TBWA\Neboko vrijdag een eerste bronzen Leeuw gewonnen op het Cannes Lions Festival. De campagne was deze week al vaker genomineerd, maar had nog niet gewonnen. Alle Nederlandse prijzen gingen tot nu toe naar J. Walter Thompson, goeddeels allemaal naar het ING-project 'The Next Rembrandt'.
McTrax, een campagne waarbij klanten van de fastfoodketen zelf muziek mixen, won brons in de categorie Entertainment Lions for Music. De TBWA-case was de enige Nederlandse nominatie in deze categorie.
'The Next Rembrandt' was twee keer genomineerd voor een Entertainment Lion en scoorde daarmee eveneens één bronzen Leeuw. Daarmee kwam het totaal aantal prijzen voor dit project samen met ING en Microsoft alweer op zestien Leeuwen, waaronder twee keer een Grand Prix. Daarmee is dit veruit de meest succesvolle Nederlandse case in Cannes.
Zaterdagavond worden de laatste Leeuwen uitgereikt. Nederland heeft een handvol nominaties bij Film Craft en Film: drie keer 72andSunny (voor Axe en Samsung), eenmaal Wieden+Kennedy (voor Nike) en 180 Amsterdam voor Asics. In de categorieën Titanium en Integrated ontbreekt Nederland volledig.
Bekijk alle Nederlandse winnaars in het Cannes-dossier van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Leeuw
- fastfood
- Cannes Lions
- award
- campagne
- muziek
- winnaar
- Cannes
- TBWA\Neboko
- TBWA
- remix
- McDonald's
- placemet
- McTrax
- brons
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing