Royal Club en Alfred gaan strijd aan met 'frisje'

Royal Club en Alfred gaan strijd aan met 'frisje'
  • Bureaus
  • 7 jun 2016 @ 12:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameMerkenCommercialsCampagnes

Frisdrinkers zullen de situatie ongetwijfeld herkennen. Op de vraag wat iemand wil drinken, volgt voor de zoveelste keer als antwoord: 'Doe maar een frisje.' Een gemiste kans, vindt Royal Club. Want als je niet zo onverschillig bent en een actieve keuze maakt, zou die keuze zo maar een stuk interessanter kunnen uitpakken. Alfred heeft die gedachte vertaald in een nieuwe commercial.

In de nieuwe campagne introduceert Royal Club een spokesperson die uitlegt dat ‘niet kiezen’ tot niets zal leiden. In de nieuwe TVC bewijst hij die stelling op bijzonder overtuigende wijze door te laten zien hoe desastreus de gevolgen van dat ‘niet kiezen’ kunnen zijn. “You are what you choose” vindt hij. “Don’t be a boring drink.”

De campagne zal verder bestaan uit outdoor, out of home (horeca en supermarkten), social en een uitgebreide samplingactivatie in supermarkten.

Credits

Bureau: Alfred

Creatie: Jorn Kruijsen en Jeroen van de Sande

Bureauproducer: Rosa Staal

Account: Mireille Elberse, Danique Kuiper

Verantwoordelijk bij klant: Jasper Spaargaren, Lotte Nijenhuis, Kiki Reyne

Productiemaatschappij: Hobby Film

Regisseur: Magnus Renfors

DOP: Christian Haag

Executive producer: Tom Rickard

Producer: Ola Rutz

Editors: Martin Heijgelaar & Timo Vonk

Grading: George Balatoni

Postproduction: The Ambassadors

Music: Ivo Witteveen & Diederik Idenburg – MOST_original soundtracks

Audio post: Stephan Bakker – MOST_audio post

Mediabureau: Starcom



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken