Royal Club en Alfred gaan strijd aan met 'frisje'
- Bureaus
- 7 jun 2016 @ 12:06
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameMerkenCommercialsCampagnes
- 7 jun 2016 @ 12:06
- Redactie Bureaus
Frisdrinkers zullen de situatie ongetwijfeld herkennen. Op de vraag wat iemand wil drinken, volgt voor de zoveelste keer als antwoord: 'Doe maar een frisje.' Een gemiste kans, vindt Royal Club. Want als je niet zo onverschillig bent en een actieve keuze maakt, zou die keuze zo maar een stuk interessanter kunnen uitpakken. Alfred heeft die gedachte vertaald in een nieuwe commercial.
In de nieuwe campagne introduceert Royal Club een spokesperson die uitlegt dat ‘niet kiezen’ tot niets zal leiden. In de nieuwe TVC bewijst hij die stelling op bijzonder overtuigende wijze door te laten zien hoe desastreus de gevolgen van dat ‘niet kiezen’ kunnen zijn. “You are what you choose” vindt hij. “Don’t be a boring drink.”
De campagne zal verder bestaan uit outdoor, out of home (horeca en supermarkten), social en een uitgebreide samplingactivatie in supermarkten.
Credits
Bureau: Alfred
Creatie: Jorn Kruijsen en Jeroen van de Sande
Bureauproducer: Rosa Staal
Account: Mireille Elberse, Danique Kuiper
Verantwoordelijk bij klant: Jasper Spaargaren, Lotte Nijenhuis, Kiki Reyne
Productiemaatschappij: Hobby Film
Regisseur: Magnus Renfors
DOP: Christian Haag
Executive producer: Tom Rickard
Producer: Ola Rutz
Editors: Martin Heijgelaar & Timo Vonk
Grading: George Balatoni
Postproduction: The Ambassadors
Music: Ivo Witteveen & Diederik Idenburg – MOST_original soundtracks
Audio post: Stephan Bakker – MOST_audio post
Mediabureau: Starcom
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing