Steam ontwikkelt wervingscampagne voor vrouwen in opdracht van Defensie

Steam ontwikkelt wervingscampagne voor vrouwen in opdracht van Defensie
  • Bureaus
  • 6 jun 2016 @ 08:14
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Defensie wil het komende jaar meer vrouwen interesseren voor werken aan vrede en veiligheid. Op dit moment kiezen nog te weinig vrouwen voor een baan als militair. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen vaak niet weten dat Defensie naar hen op zoek is en wat de mogelijkheden zijn.

Zij denken dat het een mannenwereld is, met alleen gevechtsfuncties en weten niet precies welke maatschappelijke rol de organisatie vervult.

Om vooroordelen aan de kaak te stellen, start het ministerie deze week een opvallende campagne. In filmpjes op YouTube lezen Defensievrouwen ‘foute’ reacties van mannen voor, die op diverse social media-kanalen geplaatst zijn. Ook minister Hennis-Plasschaert draagt een steentje bij en reageert op ‘mean tweets’ over Defensievrouwen. 

Defensie bouwt aan een toekomstbestendige organisatie, met een grotere diversiteit in het personeelsbestand. Op dit moment is slechts 10 procent van de medewerkers bij Defensie vrouw. Om de diversiteit te vergroten wordt de komende tijd extra aandacht besteed aan het werven van meer vrouwelijke werknemers. Binnen alle Defensieonderdelen liggen namelijk volop kansen en mogelijkheden, voor zowel mannen als vrouwen. Zij kunnen in vele verschillende functies aan de slag.

Minister Hennis-Plasschaert is sterk voorstander van de campagne, omdat die kan helpen vooroordelen weg te nemen. Samen met andere Defensievrouwen reageert ze daarom op een aantal ‘foute’ online reacties en tweets in een YouTube-filmpje.

“Er worden echt hele foute dingen gezegd over vrouwen die werken bij Defensie”, aldus de minister. “Omdat dat beeld een keer de wereld uit moet, doe ik vol overtuiging aan de campagne mee. Vrouwen kunnen hier zoveel mooie ervaringen opdoen en hebben in heel veel uiteenlopende functies een toegevoegde waarde voor onze organisatie.” 

De reactiecampagne is onderdeel van een grotere bewustwordingscampagne met portretten van vrouwen die werken bij de vier defensieonderdelen. De testimonials van deze vier vrouwen geven een inkijkje in het leven en werk van Defensievrouwen en moeten tonen dat veel van de vooroordelen die leven over werken bij Defensie als vrouw, niet correct zijn.

Middelen:

  • Commercials/tag ons
  • Print/Out-of-home
  • Online discussies en content
  • Reactievideo’s op YouTube en andere kanalen
  • Landingspagina
  • PR
     

www.steam.nl
www.werkenbijdefensie.nl/vrouw

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken