Steam ontwikkelt wervingscampagne voor vrouwen in opdracht van Defensie
- Bureaus
- 6 jun 2016 @ 08:14
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 6 jun 2016 @ 08:14
- Redactie Bureaus
Defensie wil het komende jaar meer vrouwen interesseren voor werken aan vrede en veiligheid. Op dit moment kiezen nog te weinig vrouwen voor een baan als militair. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen vaak niet weten dat Defensie naar hen op zoek is en wat de mogelijkheden zijn.
Zij denken dat het een mannenwereld is, met alleen gevechtsfuncties en weten niet precies welke maatschappelijke rol de organisatie vervult.
Om vooroordelen aan de kaak te stellen, start het ministerie deze week een opvallende campagne. In filmpjes op YouTube lezen Defensievrouwen ‘foute’ reacties van mannen voor, die op diverse social media-kanalen geplaatst zijn. Ook minister Hennis-Plasschaert draagt een steentje bij en reageert op ‘mean tweets’ over Defensievrouwen.
Defensie bouwt aan een toekomstbestendige organisatie, met een grotere diversiteit in het personeelsbestand. Op dit moment is slechts 10 procent van de medewerkers bij Defensie vrouw. Om de diversiteit te vergroten wordt de komende tijd extra aandacht besteed aan het werven van meer vrouwelijke werknemers. Binnen alle Defensieonderdelen liggen namelijk volop kansen en mogelijkheden, voor zowel mannen als vrouwen. Zij kunnen in vele verschillende functies aan de slag.
Minister Hennis-Plasschaert is sterk voorstander van de campagne, omdat die kan helpen vooroordelen weg te nemen. Samen met andere Defensievrouwen reageert ze daarom op een aantal ‘foute’ online reacties en tweets in een YouTube-filmpje.
“Er worden echt hele foute dingen gezegd over vrouwen die werken bij Defensie”, aldus de minister. “Omdat dat beeld een keer de wereld uit moet, doe ik vol overtuiging aan de campagne mee. Vrouwen kunnen hier zoveel mooie ervaringen opdoen en hebben in heel veel uiteenlopende functies een toegevoegde waarde voor onze organisatie.”
De reactiecampagne is onderdeel van een grotere bewustwordingscampagne met portretten van vrouwen die werken bij de vier defensieonderdelen. De testimonials van deze vier vrouwen geven een inkijkje in het leven en werk van Defensievrouwen en moeten tonen dat veel van de vooroordelen die leven over werken bij Defensie als vrouw, niet correct zijn.
Middelen:
- Commercials/tag ons
- Print/Out-of-home
- Online discussies en content
- Reactievideo’s op YouTube en andere kanalen
- Landingspagina
- PR
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing