TomTom-campagne zet in op Priority Driving
- Bureaus
- 8 jun 2016 @ 12:04
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieE-marketingBrandingCampagnes
- 8 jun 2016 @ 12:04
- Redactie Bureaus
‘Welkom bij de ultieme rijervaring’. Dat is de boodschap die TomTom in zijn nieuwste campagne communiceert aan autorijders. De nieuwe positionering, ontwikkeld door reclamebureau 180 Amsterdam, is geïnspireerd door de 'frequent flyer'-clubs in de luchtvaart en is gecreëerd om het gevoel op te roepen dat rijden met een TomTom illustreert.
'Omdat onze nieuwste lijn navigatiesystemen zijn gemaakt rond de technologie die we hebben ontwikkeld voor de toekomst van het autorijden, leveren ze een superieure gebruikerservaring', zegt Nuno Campos, VP marketing bij TomTom. 'De combinatie van slimme routes, onze wegenkaarten en verkeersinformatie geeft autorijders het gevoel dat ze een rijbaan voor zichzelf hebben. Dat gevoel gaat de ‘Welkom bij de ultieme rijervaring’-campagne over.'
TomTom lanceert de campagne met een radio-commercial en diverse digitale uitingen, zoals geautomatiseerde online advertenties, YouTube pre-roll en een campagnewebsite. Ook is de campagne zichtbaar in de winkels, op sociale media en via PR-acties.
De miljoenencampagne loopt vanaf 20 juni in vijf Europese landen, waaronder Nederland, en is ontwikkeld in samenwerking met 180 Amsterdam. De internationale pay-off luidt: 'Welcome to priority driving.'
'Niet iedereen begrijpt al dat TomToms navigatiesystemen sneller, slimmer en meer real-time dan ooit zijn', zegt Al Moseley, directeur en CCO van 180 Amsterdam. 'We wilden dus het gevoel overbrengen van hoe rijden met een TomTom tegenwoordig voelt – hetzelfde gevoel dat frequent flyers op de luchthaven ervaren wanneer ze de wachrij bij de check-in, douane en boarding voorbij kunnen lopen. Deze voordelen is precies waar de ‘Welkom bij de ultieme rijervaring’-campagne om draait.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing