TomTom-campagne zet in op Priority Driving

TomTom-campagne zet in op Priority Driving
  • Bureaus
  • 8 jun 2016 @ 12:04
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieE-marketingBrandingCampagnes

‘Welkom bij de ultieme rijervaring’. Dat is de boodschap die TomTom in zijn nieuwste campagne communiceert aan autorijders. De nieuwe positionering, ontwikkeld door reclamebureau 180 Amsterdam, is geïnspireerd door de 'frequent flyer'-clubs in de luchtvaart en is gecreëerd om het gevoel op te roepen dat rijden met een TomTom illustreert.

'Omdat onze nieuwste lijn navigatiesystemen zijn gemaakt rond de technologie die we hebben ontwikkeld voor de toekomst van het autorijden, leveren ze een superieure gebruikerservaring', zegt Nuno Campos, VP marketing bij TomTom. 'De combinatie van slimme routes, onze wegenkaarten en verkeersinformatie geeft autorijders het gevoel dat ze een rijbaan voor zichzelf hebben. Dat gevoel gaat de ‘Welkom bij de ultieme rijervaring’-campagne over.'

TomTom lanceert de campagne met een radio-commercial en diverse digitale uitingen, zoals geautomatiseerde online advertenties, YouTube pre-roll en een campagnewebsite. Ook is de campagne zichtbaar in de winkels, op sociale media en via PR-acties.

De miljoenencampagne loopt vanaf 20 juni in vijf Europese landen, waaronder Nederland, en is ontwikkeld in samenwerking met 180 Amsterdam. De internationale pay-off luidt: 'Welcome to priority driving.'

'Niet iedereen begrijpt al dat TomToms navigatiesystemen sneller, slimmer en meer real-time dan ooit zijn', zegt Al Moseley, directeur en CCO van 180 Amsterdam. 'We wilden dus het gevoel overbrengen van hoe rijden met een TomTom tegenwoordig voelt – hetzelfde gevoel dat frequent flyers op de luchthaven ervaren wanneer ze de wachrij bij de check-in, douane en boarding voorbij kunnen lopen. Deze voordelen is precies waar de ‘Welkom bij de ultieme rijervaring’-campagne om draait.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken