Digitaal bureau eFocus overgenomen door Valtech

Digitaal bureau eFocus overgenomen door Valtech
  • Bureaus
  • 4 jul 2016 @ 00:24
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieInteractieVerkoopDigitaal

eFocus, één van de grootste digitale bureaus in Nederland, wordt overgenomen door Valtech. Dit onafhankelijke internationale bureau met een focus op marketing, design en technologie werkt voor merken als American Airlines, Louis Vuitton, L’Oreal, Samsung, Porsche, Audi en Bayer. De naam 'eFocus' komt te vervallen.

Sinds zijn oprichting in 1993 is Valtech uitgegroeid tot een global digital agency. Met de toevoeging van eFocus heeft het bureau meer dan 2.000 medewerkers, verdeeld over dertien landen: Verenigde Staten, Australië, Zweden, Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Argentinie, Nederland, Groot-Brittannië, Zwitserland, India, Singapore en Canada.

De naam eFocus zal veranderen in Valtech, maar de organisatie blijft zoals hij is, zo meldt Valtech. 'De medewerkers, vestigingen, de multidisciplinaire aanpak en het DNA van eFocus blijft behouden. De gehele directie blijft volledig aan boord.'

Valtech en eFocus hebben opvallend veel overeenkomsten in competenties op het gebied van design, marketing en technologie. Beide partijen hebben een sterk portfolio in automotive, e-commerce, FMCG en finance. Met de overname van eFocus versterkt Valtech zijn positie als leidend digitaal bureau in een internationale markt.

Marc-Paul Brandt, CCO van eFocus: 'Bij onze oprichting 16 jaar geleden hadden we nooit durven dromen dat we vandaag de dag behoren tot de beste en grootste digitale bureaus in Nederland. Niet alleen de wereld van onze klanten is volop in transformatie, maar ook de wereld van digitale bureaus. Een jaar geleden hebben we onze strategische koers nog meer gericht op het maken van grootse impact bij onze opdrachtgevers. Dan kom je tot het inzicht dat je alleen het beste bureau in Nederland kunt zijn als je ook internationaal een sterke positie hebt. Niet alleen vanuit geografisch perspectief, maar vooral vanuit het besef dat je steeds diepere specialismen nodig hebt op het gebied van design, marketing en technologie.'

In de zoektocht naar een platform 'dat onze strategische koers kon versterken' had eFocus volgens Brandt twee opties: zelf bouwen of aansluiten bij een bestaand platform. 'Er waren zeer veel geïnteresseerde partijen. We zochten vooral een platform waarop niet alleen alle medewerkers van eFocus, maar ook wij als ondernemers en directie actief impact kunnen maken de komende jaren. Dat is ook de reden dat we voor Valtech hebben gekozen en niet zelf een platform wilden ontwikkelen. Als je écht grootse impact wilt maken bij opdrachtgevers dan wil je dáár je energie in steken.'

'Valtech is het eFocus van 2020'

Arnoud Martens, CEO van eFocus: 'Als je kennis maakt met Valtech is het alsof je eFocus in 2020 aankijkt. Het is een sterk ondernemend bureau dat technologie, design en marketing met elkaar combineert in multidisciplinaire zelfsturende vestigingen over de hele wereld. Het zijn slimme, enthousiaste, en ook nuchtere mensen die vooral mooie dingen willen maken. We delen exact dezelfde technologie stack (Adobe, hybris, Sitecore en Episerver) en bedienen beiden klanten in onder andere automotive, FMCG, finance, B2B en e-commerce. Voor ons betekent het praktisch dat we beter onze klanten kunnen bedienen en ons werk nog meer impact heeft. Voor complexe trajecten heb je steeds meer slagkracht nodig en diepere expertise. Dat hebben we nu over de hele wereld. Voor ons is deze stap een sprong voorwaarts waar we anders jaren over hadden gedaan om te komen.'

Sebastian Lombardo, CEO van Valtech: 'Het is een bijzonder moment om het eFocus team te verwelkomen bij de Valtech familie. Deze acquisitie versterkt niet alleen onze positie in Europa, maar ook Valtech’s leidende positie in de wereld op het gebied van digitale marketing. Er is een ongelofelijke match in DNA en we kunnen sterke synergie verwachten tussen de twee bedrijven.'

Olivier Padiou, COO van Valtech: 'eFocus heeft een indrukwekkend track-record opgebouwd voor fantastische - internationale - merken. Als je de kans hebt om de krachten te bundelen in zo’n dynamische markt als de Nederlandse, met een sterk en getalenteerd team en een krachtig management team, dan moet je die pakken. Nederland is een ondernemend land met een internationale focus en zeer sterke merken. De combinatie van onze bedrijven maakt ons tot de digitale partner van deze internationale merken.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken