Geoff McDonald (Unilever) adviseur bij Burson-Marsteller

Geoff McDonald (Unilever) adviseur bij Burson-Marsteller
  • Bureaus
  • 6 jul 2016 @ 14:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PromotiePersonaliaCommunicatiePRMVO

Burson-Marsteller heeft een 'zware' adviseur aangetrokken: Geoff McDonald, de voormalig Global VP van HR voor Marketing, Communicatie, Duurzaamheid en Global Talent bij Unilever. Hij sluit zich als senior adviseur Corporate Purpose en Organizational Change aan bij het PR-bureau. Het doel is om bedrijven en organisaties te helpen om hun Corporate Purpose te ontwikkelen als aanjager van bedrijfsprestaties.

Geoff McDonald was de afgelopen 25 jaar in dienst bij Unilever, waarbij hij nauw samenwerkte met CEO Paul Polman en Keith Weed, Hoofd Marketing, Communicatie en Duurzaamheid. Samen werkte zij aan de uitvoering van de bedrijfsstrategie om de groei te verdubbelen en tegelijkertijd het ecologische voetafdruk te verminderen en de maatschappelijke impact te verbeteren. Hiermee is het business model van Unilever getransformeerd tot een die prestaties levert met een Corporate Purpose in zijn kern.

Jeremy Galbraith, CEO Burson-Marsteller Europa, Midden-Oosten en Afrika: 'Wij werken al sinds 2008 aan het thema Corporate Purpose. Onderzoek met IMD Business School laat zien dat een sterk en goed gecommuniceerd Corporate Purpose van invloed kan zijn op de financiële prestaties tot maximaal 17%. Daarnaast versterkt de Corporate Purpose ook een bedrijf in tijden van verandering en crisis, door een duidelijke visie aan stakeholders te bieden en werknemers te betrekken. We zijn verheugd om Geoff in ons team te verwelkomen en kijken ernaar uit om onze leidende positie op dit gebied verder te versterken.'

Burson-Marsteller is een toonaangevend internationaal communicatie- en PR-bureau. De Nederlandse vestiging is in 1981 opgericht en bevindt zich in Den Haag. Het bedrijf biedt klanten strategische diensten op het gebied van digital, public relations, public affairs, reputatie- en crisismanagement. Het wereldwijde netwerk van Burson-Marsteller bestaat uit 73 kantoren en 85 geassocieerde kantoren die samenwerken in 110 landen op zes continenten. Burson-Marsteller is onderdeel van Young & Rubicam Group, een dochteronderneming van WPP.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken