Geoff McDonald (Unilever) adviseur bij Burson-Marsteller
- Bureaus
- 6 jul 2016 @ 14:05
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PromotiePersonaliaCommunicatiePRMVO
- 6 jul 2016 @ 14:05
- Redactie Bureaus
Burson-Marsteller heeft een 'zware' adviseur aangetrokken: Geoff McDonald, de voormalig Global VP van HR voor Marketing, Communicatie, Duurzaamheid en Global Talent bij Unilever. Hij sluit zich als senior adviseur Corporate Purpose en Organizational Change aan bij het PR-bureau. Het doel is om bedrijven en organisaties te helpen om hun Corporate Purpose te ontwikkelen als aanjager van bedrijfsprestaties.
Geoff McDonald was de afgelopen 25 jaar in dienst bij Unilever, waarbij hij nauw samenwerkte met CEO Paul Polman en Keith Weed, Hoofd Marketing, Communicatie en Duurzaamheid. Samen werkte zij aan de uitvoering van de bedrijfsstrategie om de groei te verdubbelen en tegelijkertijd het ecologische voetafdruk te verminderen en de maatschappelijke impact te verbeteren. Hiermee is het business model van Unilever getransformeerd tot een die prestaties levert met een Corporate Purpose in zijn kern.
Jeremy Galbraith, CEO Burson-Marsteller Europa, Midden-Oosten en Afrika: 'Wij werken al sinds 2008 aan het thema Corporate Purpose. Onderzoek met IMD Business School laat zien dat een sterk en goed gecommuniceerd Corporate Purpose van invloed kan zijn op de financiële prestaties tot maximaal 17%. Daarnaast versterkt de Corporate Purpose ook een bedrijf in tijden van verandering en crisis, door een duidelijke visie aan stakeholders te bieden en werknemers te betrekken. We zijn verheugd om Geoff in ons team te verwelkomen en kijken ernaar uit om onze leidende positie op dit gebied verder te versterken.'
Burson-Marsteller is een toonaangevend internationaal communicatie- en PR-bureau. De Nederlandse vestiging is in 1981 opgericht en bevindt zich in Den Haag. Het bedrijf biedt klanten strategische diensten op het gebied van digital, public relations, public affairs, reputatie- en crisismanagement. Het wereldwijde netwerk van Burson-Marsteller bestaat uit 73 kantoren en 85 geassocieerde kantoren die samenwerken in 110 landen op zes continenten. Burson-Marsteller is onderdeel van Young & Rubicam Group, een dochteronderneming van WPP.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing