Jobbird ondergaat rebranding door RTRN

Jobbird ondergaat rebranding door RTRN
  • Bureaus
  • 12 jul 2016 @ 12:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingMerkenBrandingCampagnes

Online recruiter Jobbird bestaat dit jaar vijf jaar en vierde dat zaterdag 9 juli tijdens Amsterdam FashionWeek met relaties en BN’ers. Op dit lustrumfeest is ook de nieuwe brand identity van Jobbird onthuld, die is ontwikkeld door het eveneens Groningse bureau RTRN.

Eigenaar en oprichter Jan-Peter Cruiming, die naast het in Groningen opgerichtte Jobbird aan de wieg stond van diverse andere ondernemingen, greep het lustrum aan om de leiding van het bedrijf officieel over te dragen aan zijn vrouw en zakenpartner Marlot Haagsma Cruiming.

De afgelopen jaren heeft Cruiming flink aan de weg getimmerd wat betreft naamsbekendheid en groei, met als resultaat dat Jobbird zich met ruim 65.000 vacatures en meer dan 150.000 cv’s van werkzoekenden de grootste van Nederland mag noemen. Nu slaat het bedrijf de vleugels verder uit met als ambitie om van Jobbird de grootste online vacaturebank van de wereld maken. Hiertoe heeft het de hulp ingeroepen van RTRN Communicatie & Creatie. Dit bureau heeft een merkconcept bedacht waarmee Jobbird zich de komende jaren onderscheidend kan positioneren in de markt.

Meer dan online vacaturebank

Werken en leven zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, zo draagt het vernieuwde merk Jobbird uit. Mensen zijn continu op zoek naar voldoening in hun werk en de keuzes die men hierin maakt hebben direct invloed op iemands leven, en vice versa. Uit ervaring weet Jobbird dat de zelfbewuste zoekers het gevoel willen hebben dat ze meetellen, het verschil maken om zo volledig tot hun recht te komen. De recruiter weet ook dat wie dat niet (meer) heeft, op zoek gaat naar iets anders en beters. Jobbird maakt deze zoekers tot vinders, door vraag en aanbod met elkaar te matchen. Niet alleen vanuit de techniek, maar ook door kennis wat nodig is om een match duurzaam te maken. Hoe duurzamer de match des te hoger de voldoening, voor zowel werkzoekenden als voor werkgevers.

Hiermee is het geheel vernieuwde Jobbird.com meer dan een online vacaturebank: het bedrijf erkent dat werken anno nu lifestyle is geworden. De papegaai uit het oude logo is volwassen geworden, met een modern geluid en een nieuw elan. Meer dan voorheen staat het merk voor duurzaamheid, vertrouwen, openheid en integriteit. Feminiene waarden die we terugzien in de door RTRN ontworpen look & feel.

Lancering bij Amsterdam FashionWeek

Geheel in stijl was de lancering van de nieuwe identiteit afgelopen weekend tijdens de Mercedes Benz FashionWeek in Amsterdam. Hier waren een paar honderd genodigden getuige van de onthulling van het nieuwe logo en de corporate film (zie hieronder). Dat was tevens de aftrap van de campagne die de komende maanden online en offline verder wordt uitgerold. cruiming: 'Dus voor een ieder die het nog niet heeft gezien of gehoord: stop met zoeken, start met vinden.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken