Lead Today herpositioneert zichzelf

Lead Today herpositioneert zichzelf
  • Bureaus
  • 20 jul 2016 @ 09:50
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieLead basedInteractieBranding

Lead Today kiest voor een nieuwe positionering, gericht op de strategische inzet van digitale marketing en leadgeneratie, toegepast op drie specifieke branches. De herpositionering is ontwikkeld zonder extern bureau, met het eigen team van designers.

Lead Today is zo'n vijf jaar succesvol actief als full-service bureau op het gebied van digitale marketing. De afgelopen jaren is onder klanten een groeiende behoefte ontstaan aan een meer strategische begeleiding bij de inzet van online marketing. Daarnaast is het vakgebied in korte tijd fors technischer geworden en maakt de veelvoud aan beschikbare kanalen de keuze voor een marketingaanpak niet eenvoudig.

De hoofddienst van Lead Today is en blijft leadgeneratie; het dusdanig slim inzetten van websites en andere marketingkanalen zodat op continue basis leads worden gegenereerd. Binnen dit vakgebied kiest het bureau nu voor een duidelijke focus op drie diensten: digitale strategie, marketingtechnologie en marketinguitvoering. Daarnaast gaat Lead Today zich specifiek op de branches B2B, Real Estate en Charity richten. Om de nieuwe positionering kracht bij te zetten is een volledig nieuwe huisstijl en website gelanceerd. 

'Dienstverlening wordt strategischer'

Wat houdt de herpositionering precies in? In de dienstverlening komt de strategische aanpak centraler te staan. Veel bedrijven worstelen met het kiezen van de juiste online-marketingkanalen. Lead Today hanteert een vaste en praktische methodiek om bedrijven te helpen bij hun digitale transformatie, gebaseerd op workshops waarin het bepalen van de customer journey van een potentiële klant centraal staat. De marketinginzet kan daardoor op een slimmere manier worden bepaald, wat tot uiting komt in de pay-offsmart marketing.

Om een centraal klantbeeld te kunnen behouden is de inzet van software noodzakelijk. Eén van de huidige oplossingen is marketing automation, met softwarepakketten zoals HubSpot, Kentico of Act-On. Bij het implementeren van deze software vormt Lead Today de brug tussen marketing en IT.

Nieuwe huisstijl en website

Bij de nieuwe aanpak hoort een nieuwe huisstijl en website. De website (www.leadtoday.nl) geeft een verdere uitleg van de positionering en dienstverlening. Ook is de branchespecialisatie duidelijk opgenomen, met onder andere vakinhoudelijke blogberichten. In het kader van ‘practise what you preach’ ontbreekt de geïntegreerde leadgeneratie met behulp van marketing automation software niet. Er is gekozen voor het Kentico platform, waar Lead Today partner van is.

Robert de Boer, oprichter van Lead Today: 'We hebben de herpositionering zonder extern bureau gedaan, met ons eigen team. Onze creative designer heeft het logo en de huisstijl ontwikkeld en de interaction designer het website-design. De inhoudelijke positionering komt vanuit ons MT, hebben we een paar maanden op gestoeid.'

Lead Today is een bureau voor digitale marketingstrategie en uitvoering, met een sterke focus op leadgeneratie. Het bedrijf heeft bijna vijftien jaar ervaring in online marketing. Vanuit Rotterdam werkt een vast eigen team van circa 16 experts samen met een flexibele schil van specialisten op het gebied van onder andere design, concept, copywriting, fotografie en animatie- en videoproductie. Lead Today is partner van onder andere Google, HubSpot en Kentico.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken