Mediaxplain nieuwe PR-partner van Free a Girl
- Bureaus
- 20 jul 2016 @ 00:18
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijMediabureauCampagnesPR
- 20 jul 2016 @ 00:18
- Redactie Bureaus
Mediaxplain verzorgt vanaf heden de PR-activiteiten van Free a Girl. Het PR-team van het Amsterdamse mediabureau is verantwoordelijk om het goede doel op een regelmatige basis in de media te krijgen, mede met behulp van haar betrokken ambassadeurs. Hiermee is het bureau de eerste vaste partner van Free a Girl die zich inzet voor de PR.
Free a Girl is een noodhulporganisatie die zich inzet om jonge meisjes uit gedwongen prostitutie te bevrijden. Daarnaast investeert de stichting in opvang, traumaverwerking, medische zorg, onderwijs en beroepsopleidingen en re-integratie van de slachtoffers. Free a Girl is opgericht door Yolanthe Sneijder Cabau, Evelien Hölsken, Arjan Erkel en Roelof van Laar.
De stichting zocht een bureau dat zorgt voor een consistente, efficiënte en effectieve zichtbaarheid van de organisatie en vond in Mediaxplain* de match. Evelien Hölsken is enthousiast over de samenwerking met de PR afdeling van Mediaxplain*: “Met Free a Girl willen wij de bewustwording vergroten over het bestaan van kinderprostitutie en de noodzaak om dit te bestrijden. In Mediaxplain* hebben wij een partner gevonden die ondersteunt de bewustwording verder te vergroten en er voor moet zorgen dat Free a Girl nog meer zichtbaar wordt.'
Gun Nieuwenhuis, oprichter van Mediaxplain: 'Free a Girl durft net als wij buiten de kaders te denken en anders te zijn. Ieder kind heeft het recht om op te groeien in een veilige omgeving en moet een onbezorgde jeugd hebben. Free a Girl zet zich in voor dit recht en wij zijn blij hier een bijdrage aan te kunnen leveren. Wij zijn dan ook zeer verheugd dat Free a Girl Mediaxplain voor hun PR-activiteiten heeft gekozen.'
3.700 meisjes bevrijd
Free a Girl heeft de afgelopen acht jaar bijgedragen aan de bevrijding van meer dan 3.700 meisjes uit bordelen in Azië. Ook werken ze samen met politie en justitie om mensenhandelaren op te pakken en veroordeeld te krijgen. Om dit te bereiken, biedt Free a Girl financiële ondersteuning aan lokale organisaties waar hun toegevoegde waarde het grootst is. Zij steunen veertien partnerorganisaties in India, Nepal, Bangladesh, Thailand, Brazilië en Nederland.
Evelien Hölsken, Yolanthe Sneijder Cabau, Arjan Erkel en Roelof van Laar zijn de oprichters van Free a Girl. Anna-Alicia Sklias, Bridget Maasland, Dave Mantel, Glennis Grace, John Ewbank, Jojanneke van den Berge, Tim Hofman, Thomas Berge, Wesley Sneijder en Wimmy Hu zijn ambassadeur.
Mediaxplain biedt een totaalaanpak voor complexe communicatievraagstukken. Naast de inkoop van media, richt het bureau zich dagelijks op communicatie-uitdagingen die vragen om een strategische aanpak en een helder verhaal. Eentje die verder gaat in het gebruik van media dan inkoop van advertentieruimte alleen. In de aanpak staat het maximaliseren van het effect van de boodschap centraal.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing