[Campagne] TUI stuurt harde werkers op vakantie
- Bureaus
- 13 jul 2016 @ 13:41
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingActivatieCrossmediaCampagnes
- 13 jul 2016 @ 13:41
- Redactie Bureaus
Reisorganisatie TUI roept Nederland op met een sympathieke crossmediale campagne om mensen te nomineren die ‘Toe aan TUI’ zijn. Deze harde werkers, mensen die zich altijd belangeloos inzetten voor anderen maar teveel hooi op hun vork nemen, krijgen een vakantie aangeboden. De reisorganisatie heeft voor deze crossmediale campagne de krachten gebundeld met digitaal bureau GuiltyPeople, retailbureau Crossmarks, Sanoma en SBS.
De tv- en radiocommercials laten de consument inzien dat hij echt toe is aan vakantie. Want als je elke ochtend hoopt dat er een cocktail uit de koffieautomaat komt, je tijdens de lunch naar gegrilde visjes verlangt en een glas wijn, dan ben jij echt toe aan TUI.
De andere communicatiemiddelen hebben een meer sociaal aspect: je nomineert ‘harde werkers’ in je omgeving, die er echt even tussenuit moeten, voor een last-minute van TUI. Op Toeaantui.nl geef je een collega, vriend(in) of een familielid op en laat hem of haar dit weten met een gepersonaliseerde video op Facebook en/of WhatsApp. Meer dan 15.000 harde werkers zijn inmiddels genomineerd voor een vakantie.
In Shownieuws overvallen Tim Douwsma, Kim-Lian van der Meij, Viktor Brand en Airen Mylène de genomineerden op ludieke wijze. De eerste winnaar geniet inmiddels van een verdiende vakantie op Mallorca.
'Deze 360° campagne waarbij we alle middelen inzetten zorgt voor een grotere herkenning van ons merk en leidt tot sociale interactie', zegt Edwin Hof, director digital marketing van TUI. 'Klanten nomineren bekenden die een vakantie verdienen. Deze manier van een last minute aanbieden past in onze ambitie om de klant centraal te stellen.'
Op 23 juni vierde TUI de start van de zomer met een 'Toe aan TUI'-avond. Klanten werden uitgenodigd om naar de winkel te komen met hun koffer en het speciale kofferlabel. Zo maakten ook zij kans op een last-minute.
De ‘Toe aan TUI'-campagne loopt tot 27 augustus. De komende periode worden ‘harde werkers’ elke week verrast met een welverdiende vakantie door Shownieuws en TUI.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Sanoma
- Toe aan TUI
- actie
- commercial
- campagne
- SBS
- TUI
- harde werkers
- vakantie
- retail
- bureau
- activatie
- GuiltyPeople
- Crossmarks
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing