KLM laadt eigen merk met meligheid

KLM laadt eigen merk met meligheid
  • Bureaus
  • 31 aug 2016 @ 10:07
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Branded contentVideoCampagnesMerken

'It's an airline!' Nederlanders weten dat heus wel van KLM, maar in het buitenland is de afkorting niet overal een een begrip. Daarom is de vliegtuigmaatschappij een opmerkelijk melige buitenlandse campagne gestart, waarover de meningen zeer sterk uiteenlopend: van briljant tot idioot.

'Het merk was nog niet zo zichtbaar, maar we willen dat mensen weten dat het een Nederlandse airline is', zegt Christophe Attard, vice-president marketing van Air France-KLM, tegen de New York Times. 'We wilden KLM de nationaliteit van het land laten uitstralen: vriendelijk en innovatief.'

De campagne draait om de Amerikaanse acteur Ken Marino, bekend van de NBC-sitcom 'Marry Me'. Hardop stelt hij zichzelf en de kijker vragen als: 'What is an airline?' en 'What is a flight attendant?' Zijn afwijkende presentatie werkt op de lachspieren, maar roept ook ergernis op. 

De humor maakt een product of dienst meer benaderbaar, stelt John Limotte, chief executive of Mustache, een videoproductiebedrijf uit Brooklyn dat met KLM aan de campagne werkte. 'It’s not a self-flattering or broadly comedic humor, but more of a charmingly clueless approach where stating the obvious is likable.'



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken