NewsLab aan de slag voor Nederlandse Loterij

NewsLab aan de slag voor Nederlandse Loterij
  • Bureaus
  • 11 aug 2016 @ 11:56
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRMarketingcommunicatie

Nederlandse Loterij heeft voor NewsLab gekozen voor al haar pr-activiteiten. Nederlandse Loterij, voortgekomen uit de fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto, investeert met de opbrengst van haar kansspelen in de Nederlandse samenleving en schenkt aan sport en goede doelen die zich richten op lichaamsbeweging en gezondheid.

Nederland maakt via een multimediale campagne kennis met het nieuwe merk. Het symbool van deze campagne is de high-five: een gebaar dat staat voor triomf, het behalen van persoonlijke doelen en het delen van vreugde. De high-five is ook de rode draad in de tv-commercial waarmee de campagne op 13 juli van start ging.

Geïntegreerde aanpak

NewsLab is verantwoordelijk voor alle pr-activiteiten die onderdeel zijn van deze campagne. Hieraan geeft zij invulling op basis van een geïntegreerde aanpak, waarbij verschillende disciplines met elkaar samenwerken. De kick-off van de campagne viel samen met de teamoverdracht van Team NL, het Olympisch team van atleten dat op dit moment deelneemt aan de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.

Renske de Laat, portfolio- en mediamanager van Nederlandse Loterij: “We hebben voor NewsLab gekozen vanwege de ervaring met, en het sterke geloof in de kracht van geïntegreerde communicatietrajecten. NewsLab is pragmatisch, strategisch, maar is ook een creatieve sparringpartner."

Isabelle Los, senior adviseur en MT-lid van NewsLab: “In de komende jaren gaat er veel veranderen in de kansspelmarkt. Door de nieuwe wet Kansspelen op Afstand wordt deze markt straks ook voor buitenlandse (online) aanbieders opengesteld. We vinden het een uitdaging om Nederlandse Loterij hierbij te begeleiden vanuit onze discipline."

www.newslab.nl
www.nederlandseloterij.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken