TCC ontwikkelt slim bierviltje voor Jupiler
- Bureaus
- 23 aug 2016 @ 12:51
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenMarketingCampagnesActivatie
- 23 aug 2016 @ 12:51
- Redactie Bureaus
Leuke vondst: The Communication Company ontwikkelde het zogenaamde 'Refilltje' voor Jupiler. Een Refilltje is een normaal bierviltje, maar dan voorzien van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Bierglas leeg? Schuif het Refilltje erop en het personeel ziet meteen dat je toe bent aan een nieuw biertje. Proost!
‘De slimste ideeën passen op een bierviltje, zeggen ze wel eens', lacht directeur Cees Faes van creatief bureau The Communcation Company uit Breda. 'In dit geval is het bierviltje zélf het slimste idee.’
Uit onderzoeken blijkt dat het moeten wachten op een verse nieuwe pint een van de grootste irritaties in de horeca vormt. Met name tijdens deze warme dagen, waarbij de terrassen vaak overbevolkt zijn, blijkt het soms heel moeilijk voor terraslopers om te zien wie er al weer toe is aan een ‘refill’. Wachttijden van soms meer dan tien minuten zijn daarbij helaas geen uitzondering. Om daar voor eens en altijd korte metten mee te maken ontwikkelde het biermerk Jupiler samen met reclamebureau TCC een verfrissend slimme oplossing: het Refilltje.
Activerend bierviltje
Het Refilltje is een normaal bierviltje, echter voorzien van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Is je bierglas leeg dan schuif je het Refilltje eenvoudigweg erop en het personeel ziet meteen van ver af dat je toe bent aan een nieuwe. Lang ‘droog staan’ behoort daarmee voorgoed tot het verleden.
‘Van alles wordt er besproken aan de bars en op de terrassen van Nederland, en een pint is daarbij vaak het smeermiddel', zegt Cees Faes van TCC. 'Wat ons betreft geldt; het glas kan half vol of half leeg zijn, zolang het maar niet helemaal leeg is. Meestal bedenken we voor dat soort dingen een reclamecampagne, maar in dit geval leek ons dit een veel beter idee.’
Vanaf vandaag worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler-cafés in Brabant. In totaal worden er twee miljoen Refilltjes geproduceerd voor een landelijke uitrol van deze slimme maar simpele activatie.
Credits
Bureau: The Communication Company
Concept: Cas Hamers, Ervin Ramrattan
Creatie: Arthur ’t Mannetje, Peter Halma, Hans van Mook
Account: Bram Verbogt, Helga Koets
Klant: AB InBev, Bram Speltinckx, Remco de Feijter, Michel de Kruijff
Productiemaatschappij: Peek Creative Studios
PR: The Communication Company, Eva van Pelt
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing