Appelsientje-campagne claimt real-life ochtendmomenten
- Bureaus
- 14 sep 2016 @ 12:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - FoodMerkenCommercialsCampagnes
- 14 sep 2016 @ 12:36
- Redactie Bureaus
Appelsientje heeft deze week een nieuwe campagne gelanceerd waarin verschillende gezinnen een kijkje in hun dagelijks leven geven. Het sapmerk wil zo uiteenlopende ochtendmomenten vieren. Appelsientje en bureau Achtung! McGarryBowen kozen voor een speciale aanpak die heel natuurlijk aansluit op Appelsientjes claim ‘100% puur sap’. Appelsientje laat de ochtend zien zoals het is, gefilmd door de gezinnen zelf.
Regisseur Roel Welling (WeFilm) liet een aantal gezinnen zichzelf een week lang tijdens het ontbijt vastleggen op film en foto, voor gebruik in online en tv. En dat leverde herkenbare beelden op: de zware ochtend op maandag, de sportieve ochtend op zaterdag en de luie ochtend op zondag.
In de activatie (van MEC Wavemaker) wordt iedereen uitgenodigd om zelf hun eigen 100% pure ochtendmoment te delen via de Facebook-pagina van Appelsientje. De winnaars zijn vervolgens de nieuwe hoofdrolspelers in de campagne op social media én in lokale media in hun eigen woonplaats. De campagne rondom het ontbijt is de eerste binnen het campagnethema ‘100% pure momentjes’.
Credits
Opdrachtgever: Appelsientje (FrieslandCampina Riedel) | Verantwoordelijk bij klant: Marlies van der Meulen (brand lead) | Bureau: Achtung! McGarryBowen | Creatie: Mark Muller, Julio Alvarez & Cesar Garcia | Account: Annabelle Klop | Strategie: Boris Nihom | RTV-producer: Kim Buijs | Productiemaatschappij: WeFilm | Regie: Roel Welling | Producer: Dania Lopies | Edit & grading: The Compound | Geluid: Audentity | Activatie: MEC Wavemaker | Mediabureau: MEC
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- kinderen
- Achtung
- campagne
- ochtendmomenten
- real-life
- sap
- ochtend
- gezin
- commercials
- Appelsientje
- 100% puur
- McGarryBowen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing