Appelsientje-campagne claimt real-life ochtendmomenten

Appelsientje-campagne claimt real-life ochtendmomenten
  • Bureaus
  • 14 sep 2016 @ 12:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMerkenCommercialsCampagnes

Appelsientje heeft deze week een nieuwe campagne gelanceerd waarin verschillende gezinnen een kijkje in hun dagelijks leven geven. Het sapmerk wil zo uiteenlopende ochtendmomenten vieren. Appelsientje en bureau Achtung! McGarryBowen kozen voor een speciale aanpak die heel natuurlijk aansluit op Appelsientjes claim ‘100% puur sap’. Appelsientje laat de ochtend zien zoals het is, gefilmd door de gezinnen zelf.

Regisseur Roel Welling (WeFilm) liet een aantal gezinnen zichzelf een week lang tijdens het ontbijt vastleggen op film en foto, voor gebruik in online en tv. En dat leverde herkenbare beelden op: de zware ochtend op maandag, de sportieve ochtend op zaterdag en de luie ochtend op zondag.

In de activatie (van MEC Wavemaker) wordt iedereen uitgenodigd om zelf hun eigen 100% pure ochtendmoment te delen via de Facebook-pagina van Appelsientje. De winnaars zijn vervolgens de nieuwe hoofdrolspelers in de campagne op social media én in lokale media in hun eigen woonplaats. De campagne rondom het ontbijt is de eerste binnen het campagnethema ‘100% pure momentjes’.

Credits

Opdrachtgever: Appelsientje (FrieslandCampina Riedel) | Verantwoordelijk bij klant: Marlies van der Meulen (brand lead) | Bureau: Achtung! McGarryBowen | Creatie: Mark Muller, Julio Alvarez & Cesar Garcia | Account: Annabelle Klop | Strategie: Boris Nihom | RTV-producer: Kim Buijs | Productiemaatschappij: WeFilm | Regie: Roel Welling | Producer: Dania Lopies | Edit & grading: The Compound | Geluid: Audentity | Activatie: MEC Wavemaker | Mediabureau: MEC



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken