Cheil en MediaMonks virtueel op reis met Samsung

Cheil en MediaMonks virtueel op reis met Samsung
  • Bureaus
  • 20 sep 2016 @ 12:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieVirtual RealityVideoInnovatie

Samsung heeft zijn eigen VR- en 360-graden videoplatform DISCOVR gelanceerd met een adembenemende video waarin je als kijker over de hele wereld reist. Met deze film, geproduceerd door Cheil Duitsland, MediaMonks en TheBoardRoom, wil het techbedrijf de potentie van Virtual Reality laten zien.

De VR-film (hier te bekijken) laat je reizen van een noedelmand in Zuid-Korea naar een vlucht boven een IJslandse gletsjer. De korte scènes zijn spectaculair en naadloos aan elkaar verbonden. Cheil Germany leidde het project en werkte nauw samen met productiebedrijf MediaMonks.

Rogier Schalken, head creative en director van MediaMonks Films: 'We were able to work towards a film that’s truly out of the ordinary, especially when it comes to VR. We used angles exclusive to VR to create perspectives that are physically impossible for anyone to experience themselves.'

DISCOVR the World is gelanceerd op de IFA-beurs in Berlijn. Daar konden bezoekers de film ervaren in een installatie met 4D-elementen die de scènes ook echt tot leven wekten. De cabine verspreidde geuren, damp en wind, terwijl ook de temperatuur wisselde naar gelang de scènes daarom vroegen. Een heel bijzondere ervaring dus.

Credits

Concept: Cheil Germany

Productie: MediaMonks, TheBoardRoom, Cheil Germany



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken