Goud Uberconnected peilt weergevoel voor Grolsch-bokbier

Goud Uberconnected peilt weergevoel voor Grolsch-bokbier
  • Bureaus
  • 28 sep 2016 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Instore marketingCampagnesInteractie

‘Het is weer om te genieten’ is het thema van de najaarscampagne die Goud Uberconnected heeft ontwikkeld voor de drie bokbieren van Grolsch: Rijke Herfstbok, Gerijpte Herfstbok en Winterbok. De activerende campagne wordt deze week met behulp van POS-materiaal uitgerold op de winkelvloer. Daarnaast inzet van print, bioscoop en bumpers bij RTL Weer.

Een belangrijke rol is weggelegd voor online en social media. Er zijn drie commercials ontwikkeld, die de introductie van elk van de drie bokbieren gedurende het najaar online ondersteunen. Via de campagne-website www.hetisweeromtegenieten.nl gaat Grolsch onder meer op zoek naar het Nationale Weergevoel. Hierbij gaat het niet om wat de weersomstandigheden in Nederland daadwerkelijk zijn, maar om hoe ze worden ervaren. Deze weergevoelens worden online gedeeld en verzameld om daarna vertaald te worden naar de weerkaart die het Nationale Weergevoel weergeeft. Wat dat gevoel ook moge zijn, voor de bokbieren van Grolsch is elke vorm van herfstweer, weer om te genieten.

Hieronder de nieuwe tv-commercial van Grolsch Rijke Herfstbok, gemaakt door Goud Uberconnected in samenwerking met Lukkien. Ook hier wordt het genieten benadrukt. 

Credits

Concept: Goud Uberconnected

Opdrachtgever: Koninklijke Grolsch, Melanie Koning, Mart Vlutters

Creatie: Pepijn Spanjerberg, Norman Groenewegen, Roos van Dam, Daan van Hulten

Strategie: Charles Borremans, Brian Hirman

Account: Ilja Nelemans, Sophie Hafkamp

RTV-producer: Maaike Peters

Productiemaatschappij: Lukkien  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken